Brom uit dashboard.

Auto opgehaald! Nu ben ik pas echt Skoda rijder...
Het enige wat mij nog stoort is dat ik een brom hoor, wat achter het dashboard vandaan lijkt te komen ter hoogte van de radio.
Als het contact gemaakt is of als een deur opengaat komt het.
Als alles uit incl contact, verdwijnt het na ± 1 minuut.
Bij m'n eerste proefrit leek het niet uit te gaan, maar dat kan te maken hebben met haast.
Her lijkt op een kleine ventilator die inschakeld en trilt. Volgens de monteur die de afleverbeurt deed, zat het in het brandstoffilter. Dat is vervangen, maar het is er nog steeds. Het lijkt op een 50 Hz brom die je wel in band/cassette recorders hoorde. In mijn Golf 4 zat een brandstofpomp die je een paar seconde hoorde na contact inschakelen, maar dat was even. Is het de pomp niet? Deze zit toch niet onder het dashboard maar in het motorcompartiment?
Ben benieuwd.
 

EdK

Forumguru
Radio niet toevallig een kleine fan ingebouwd ?
Die na 6 jaar eens verstoft is en dus een schoonmaakbeurtje nodig heeft. ??
 

Bakkertje

Forumguru
ik gok dat het het de stappenmotor is van de climatecontrol.
Maar je schrijft net opgehaald, ik zou er even mee terug gaan naar waar je hem gekocht hebt.
(of is het een tweede hands particulier gekochte Skoda?)
 
ik gok dat het het de stappenmotor is van de climatecontrol.
Maar je schrijft net opgehaald, ik zou er even mee terug gaan naar waar je hem gekocht hebt.
(of is het een tweede hands particulier gekochte Skoda?)
Is een climatic, geen climatronic, dus geen stappenmotor. (denk ik)
 

Bakkertje

Forumguru
is het zoiets als hieronder @vroomster?
skoda__roomster_1_4_16v_style_climatic_ahk_abhn__2008_5_lgw.jpg


want een dergelijk systeem is halfautomatisch volgens mij. Daarbij wordt de inblaastemperatuur geregeld en de inblaas-sterkte met de hand.
Zo'n systeem kan best wel eens stappenmotoren hebben. Maar zeker weten doe ik het niet.
 
is het zoiets als hieronder @vroomster?
skoda__roomster_1_4_16v_style_climatic_ahk_abhn__2008_5_lgw.jpg


want een dergelijk systeem is halfautomatisch volgens mij. Daarbij wordt de inblaastemperatuur geregeld en de inblaas-sterkte met de hand.
Zo'n systeem kan best wel eens stappenmotoren hebben. Maar zeker weten doe ik het niet.
Nee, het is precies deze.
4c1a974f13a36b34516d8f8c57e62e82.jpg
 

darkprojectx

Forumguru
Klinkt als een defect in het laadmechanisme van de cd invoer. Als de auto op contact gaat gaat de radio aan en het versleten mechanisme denkt dat een cd ingevoerd wordt. Dan blijft hij deze mechanisch naar binnen proberen te werken. Dat kan zeker een brom opleveren. Maar wellicht handig om deze radio te laten vervangen. Zeker als bij invoer al een error verschijnt. Als hij een cdtje gevoerd krijgt is hij stil want dan kan hij stoppen met laden.
 
Klinkt als een defect in het laadmechanisme van de cd invoer. Als de auto op contact gaat gaat de radio aan en het versleten mechanisme denkt dat een cd ingevoerd wordt. Dan blijft hij deze mechanisch naar binnen proberen te werken. Dat kan zeker een brom opleveren. Maar wellicht handig om deze radio te laten vervangen. Zeker als bij invoer al een error verschijnt. Als hij een cdtje gevoerd krijgt is hij stil want dan kan hij stoppen met laden.
Dacht ik ook al.
Het eindpunt van de aannemer is zoek, maar de behuizing houd hem tegen.
Je hoort wel dat hij de startfile zoekt. Kan ook zijn dat de eindpositie van de laser kwijt is, en dat hij die blijft zoeken als hij uit is. Is de Swing beveiligd met een code? of kan je gewoon de ene er uithalen een andere erin zetten.
( Voor het geval de verkoper het niet gaat doen)
 
Terug geweest i.v.m. garantie.
Radio vervangen door een occasion, helaas zonder code.
Maar met m'n rijbewijs konden ze hem op vragen. Brom verdwenen. Het zat m dus in de cd speler.
 
Bovenaan Onderaan