Brom in de magneetventiel

Goeiemorgen, mijn naam is Mikel pennings, en rij zelf zins 1 jaar een Skoda fabia combi greenline 1.2 TDI, de foto die ik bijgevoegd heb, heb ik gehaald van de sloop, omdat de magneetventil die ik nu in de auto heb zitten bromt als ik de motor af zet en weinig vermogen. Nu heb ik deze er even in gezet of dat helpt, en nu geen brom meer en de auto rijd als een zonnetje nu, maar deze komt wel van een polo af en waarschijnlijk van 2000 of zo en mijn auto is van 2011, is dat eenprobleem maakt het wat uit?
 

Bijlagen

  • AD2BF3EA-BB93-474E-86CD-FD2B818A52BB.jpeg
    AD2BF3EA-BB93-474E-86CD-FD2B818A52BB.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 48

turboturbo

Forumguru
Je hebt nu uitgesloten dat dit onderdeel de brom veroorzaakt en mogelijk defect is.

Ik zou er veiligheidshalve voor kiezen een nieuw danwel 2e hands onderdeel te plaatsen waarvan tenminste de OEM nummers overeen komen (dat is nu niet het geval?)

Geen idee om wat voor onderdeel het hier gaat (wat het doet) maar als het bijvoorbeeld de turbo aanstuurt wil je niet dat dat niet gaat zoals het precies moet. Een turbo vervangen is tenslotte duurder.
 
IK zou het niet weten, de ene dealer zegt dat het een magneetventiel is voor vacuüm, maar dan niet alleen voor de turbo, ze zijn wel erg duur 75 euro vandaar deze vraag, deze was gratis van de sloop om te proberen
 

turboturbo

Forumguru
Kortom; niet mee sollen en op zeker spelen. Als het idd een soort gecombineerde N75 klep is, dan wordt de turbo daarmee ontlast als dat moet en daarbij zou ik persoonlijk er zeker van willen zijn dat ik de juiste had.

De prijs valt mij nog mee, voor mijn O1 moest die 85,- kosten als ik me goed herinner (besteld bij Vagtechniek maar de dealerprijs was gelijkwaardig)

Merk je nog verschil in vermogensopbouw tijdens accelereren, zowel rustig als vlot?
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Wou dat ik een keer zulke onderdeeltjes kapot had voor slechts 75 euro.......
Wat @turboturbo zegt, beter zorgen voor een origineel onderdeel om mogelijke vervolgschade te voorkomen. Dan is die 75 ineens niet zo duur meer.
 

brepus13

Forumguru
Mijn baas ziet me al aankomen, ik kom even deze week niet werken want een volle tank is wel erg duur... :banghead:

Reparaties naast gepland onderhoud is nooit leuk maar auto rijden kost nou eenmaal geld. Door het zelf te vervangen bespaar je een hoop, beter gewoon lekker een nieuw onderdeel er op zetten en je auto goed houden.... een andere auto aanschaffen is immers veel duurder.
 

hemi24

Forumguru
Is dit nu het magneetventiel wat in verbinding staat met de EGR (N18) of de turbo (N75)?
Ik dacht dat de N75 sensor doorgaans een witte kop had en de N18 geheel zwart was...
 
Laatst bewerkt:
Je zekker turboturbo, de test rit met met die ik van de sloop heb, rijd hij weer van oudst, zo als het hoort. Met die er op hoort trekt hij niet echt door, nou heb ik wat na vraag gedaan om me heen en zelfs bij Martin schilder, deze zegen dat het niet uitmaakt als je een nieuwe besteld en je gaat kijken waar deze toepasbaar is, of beter gezegt welk merk dat is, zijn dat er veel meer die er op kunnen Volkswagen, Skoda, Audi zijn allemaal het zelfde. Maar ga sowieso een nieuwe bestellen
 

Cordoba

Forumguru
Als hetzelfde motorblok (motorcode) behalve in een Fabia ook gebruikt is in een Polo, Ibiza, enz. is het inderdaad hetzelfde onderdeel, soms met dezelfde verpakking, soms met een andere verpakking en prijs. Bijvoorbeeld voor een lambdasonde voor mijn vorige Fabia was ik voor hetzelfde ding in Skoda verpakking zo'n 60 euro meer kwijt dan in een VW-verpakking. Ik hoef denk ik niet uit te leggen wat de keuze was (prijs was bij hetzelfde bedrijf, dus daar zit het prijsverschil niet).
 
Inderdaad heb er een besteld voor 38 euro, van Febi, dus vind het nogal een verschil 80 euro bij de dealer of 38 euro online, auto heeft me genoeg geld gekost de afgelopen 4 maanden
 

0ri0n88

Forumguru
Is ook een behoorlijk verschil, maar ze willen er allemaal aan verdienen, wellicht als je het onderdeel bij reparatie zou vervangen dat de kostprijs ook minder wordt.
Ze kunnen die toko lastig draaien als iedereen enkelt onderdelen tegen inkoopprijs komt afhalen.....

Fijn dat het opgelost is voor je en welkom op het forum.
 
Is voor de turbo, deels rembekrachter en egr klep. Ik merkte in het begin dat de rem soft begon te worden en wat vermogen verlies. De nieuwe zit er op en nu is de rem weer perfect en trekt weer als een kogel op. 0ri0n88 dank je, ik heb veel aan dit forum gehad, en nog steets zoek ik dingen op dit forum, het heeft me een hoop geld uitgespaard met de tips die ik lees.
 

hemi24

Forumguru
Is voor de turbo, deels rembekrachter en egr klep.

het is of-of, niet en-en...

VacuumsysteemTDIAHF.jpg


Edit : beetje zelfstudie heeft geleerd dat de 1.2 CR TDI geen losse N18 magneetventiel heeft, maar dat deze geïntegreerd zit in de EGR-unit; Dit maakt dat het mageneetventiel in dit topic enkel de N75 kan zijn : magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing.

Knipsel.PNG
 
Laatst bewerkt:
En een slangetje loopt naar je rembooster, dus ook je rem heeft er mee te maken, en nummer 10 op tekening zit er bij mij niet op. Kan ook niet anders want hij remt nu ook weer goed
 
Bovenaan Onderaan