Brodit ProClip Fabia Greenline

Heeft iemand al een Brodit ProClip in de Fabia Greenline (of zelfde model) en kan laten zien waar deze zit? Ik zit erover te denken maar weet nu niet waar deze komt te zitten op dasboard.

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Verplaatst naar Onderdelen van Derden. Het is nl geen Skoda 'eigen' onderdeel, vandaar.[/MODERATORBREAK]

RobS

Lid
Het vakje rechts naast de aircoknoppen wordt niet gebruikt en is afneembaar en dus ook vervangbaar. Als mijn Fabia Combi GL afgeleverd wordt, probeert de monteur daar de telefoonhouder op te monteren. De 12V aansluiting (sigaretten) probeert hij dan achter het middenconsole schotje aan de passagierskant te leggen.
Omdat ik, zeg maar elke twee jaar van telefoon wissel, kan ik de volgende keren de boel zelf vervangen. Het enige wat ik dan hoef te doen is de activeholder van de nieuwe telefoon te vervangen.
Op het moment dat ik de auto weer inruil, kan er weer een nieuw kapje op.

Newbee

Actief lid
@Supercows: mag ik vragen wat je op de Brodit-steun wil schroeven?
Ikzelf zocht ook een steun voor mijn navigatie, maar de combi van Brodit-steun en Active-Dock incl. 12V-spanning komt dan rond de €100,- uit. Hetgeen ik wat prijzig vind.
Nu heb ik een setje (dashbord)plakschijven gekocht om de originele zuignap aan te bevestigen. Ik moet zeggen dat het wel goed bevalt en de schijven zijn te koop voor €7,95 (per 2). Bij interesse wil ik hier wel een foto plaatsen of aanvullende info geven.
Suc6.

Ik heb alles bij PDAPLUS.nl gekocht. Waren de goedkoopste. Spul was met een dag geleverd.

Proclip + Active holder = 69 euro!

iNSaNe-oNe

Nieuw lid
Interessant topic! :D

@RobS: is dat klepje naast de aircoknoppen niet iets te smal om de basis van de holder erop te schroeven?
@Newbee: als je een foto kan posten van hoe dat er uit ziet, heb ik zeker interesse... waar koop je die schijven?

RobS

Lid
@iNSaNe-oNe
De monteur heeft meegekeken in een GL in de showroom en dacht dat hij er wel een oplossing voor had. Wellicht op het klepje een iets groter plaatje? Als de auto klaar is (deze week geproduceerd, hopelijk), laat ik in ieder geval even weten of het gelukt is.

Newbee

Actief lid
IMG_0813.jpg IMG_0814.jpg IMG_0815.jpg
Hierbij de foto's. Ik heb de dashbordschijf tegen de achterzijde van het middenvak geplakt. Vervolgens kun je de originele dock gebruiken. Maak niet de fout (zoals ik) om de schijf tegen de onderzijde onder de radio te plakken. Je originele dock kun je dan niet ver genoeg omhoog kantelen waardoor je je TT tijdens het rijden niet kunt aflezen.
Laatste foto geeft een indruk hoe het eruit zit tijdens het rijden.
Ik ben nog aan het experimenteren. Nadeel is wel dat ik de bluetooth koppeling met mijn GSM (waarbij de TT als carkit fungeert) niet echt handig is. Maar voor alleen navigeren bevalt mij dit prima.
Suc6

JB fabia

Nieuw lid
Heb in mijn Fabia die dashbordschijf wel tegen de onderkant geplakt en daar zit mijn Tom Tom one.
Gebruik het al maanden zo en bevalt prima.

gr.Jaap

Newbee

Actief lid
Kun je eens een foto maken? Misschien moet ik het ook veranderen, want bij mij komt na verloop van tijd de schijf los (was ook eigenlijk wel te verwachten)...

Newbee

Actief lid
Ah, dank! Ik had eerst dezelfde plaats maar nu zie ik waarom dit bij mij niet ging. Mijn TT 750Go heeft een oudere standaard waarvan het scharnierpunt veel dichter tegen de TT aanzit. Bij het kantelen kwam de TT tegen de onderkant van het radiovak aan (hetgeen dus niet genoeg was). Misschien moet ik toch maar zo'n zwanenhals-standaard of Brodit-clip gebruiken.
Groet.

JB fabia

Nieuw lid
Mooi is anders schroef gaten in je dashboard en de stoffen bekleding vernield.
Maar dat is mijn mening.

gr Jaap.

RobS

Lid
Het kapje waar de houder op is gemonteerd is los te vervangen. Ik dacht niet dat het stoffen bekleding was, maar isolatie. Hier kan ik me in vergissen, hoor.
Het is verder niet in het oog springend, dus ik stoor me er niet aan. Verder hoef ik in ieder geval niets te plakken en als ik van houder verander kan ik gewoon de houder vervangen en de nieuwe stekker er weer insteken. Bij inruil klik ik er een nieuwe kapje in en weg schroefgaten.
Gewoon....ook een mogelijkheid, verder niets.

Newbee

Actief lid
@RobS: Dank voor je foto's. Ik vind dat deze altijd een beter beeld geven dan wanneer je dit met tekst probeert te beschrijven.
Creatief om onder het dashbord een 2e 12V aansluiting te maken! Had ik nog niet aan gedacht. Ik heb net even in mijn F2 gekeken en ik zie dat je er geen bekleding voor hoeft weg te snijden. Er zitten daar 2 uitlaten van de verwarming. Dat zwarte geribbelde blok is ook onbekleed (verwarmingselement??). En dat kapje naast je Climatronic kost bijna niets om te vervangen.
't Is alleen jammer dat het krulsnoer nog zo in het zicht over het dashbord loopt. Was het niet mogelijk om deze achter het dashbord weg te werken? Of was mobiliteit/uitwisselbaarheid hier een argument?

iNSaNe-oNe

Nieuw lid
@RobS: Grappige oplossing! Uit interesse wat vraagjes:

- Weet jij wat zo'n los kapje kost, evt. artikelnummer en of het zelf te vervangen is?
- Hoe zit het me de veiligheid indien om wat voor reden dan ook de passagiersairbag zou moeten klappen... kan dat zonder een houder in je gezicht geblazen te krijgen? :)

Bovenaan Onderaan