Bridgestone Turanza banden Sportline 1.5

Tol

Lid
Dag allemaal,

Ik zou graag jullie ervaringen willen weten met deze banden.

Persoonlijk heb ik met een nat wegdek met optrekken dat ik maar geen grip krijg en op rotondes voel ik hem wat zoeken naar grip.

Ik rij normaal maar wil soms vlotjes optrekken. Nee niet als een malloot maar had laatst een Twingo en moest voor hem langs naar de linker baan dus dacht even vlot op te trekken maar kreeg gewoon echt geen grip en kwam gewoon niet weg.

Nogmaals, enkel met regen en nat wegdek.
 

Rallye

Forumguru
Ik dad ze af-fabriek op de RS. Ik kan je ervaringen volgen. Ze werden nog lawaaiig ook. De Michelin PS4’s die ik nu heb bieden meer grip en zijn stiller.
 

laagvlieger

Forumguru
Bij mij liggen deze banden al 120.000 km (!) onder de Fabia. Het zijn keiharde banden, dus ze slijten erg traag. Op droog wegdek zijn ze super en hebben ze erg veel grip. Maar de keerzijde is inderdaad dat ze bij nattigheid door de mand vallen. Nu is de Fabia een lichte auto en heeft die niet zoveel vermogen, dus valt het allemaal wel mee. Vooral op rotondes en scherpe bochten voel ik hem geregeld wat zoeken. Maar ik kan me voorstellen dat dit bij SUV-achtige auto's (hoger zwaartepunt) met veel vermogen wel spannend kan worden.
 

CDK

Forumguru
Hier zitten ze al bijna 60k km onder de gechipte Fabia en zijn nu bijna aan vervanging toe. op droog wegdek een redelijke band, wel erg rumoerig, maar nat is het glibberen en glijden helaas.
 
Wij rijden vanaf 2012 op allseason banden. Eerst Goodyear en daarna op Michelin. Ik kan het jullie aanraden. Geen slippartijen met regen/sneeuw. Geen gewissel/opslag van zomer/winterband. Je ziet ze steeds vaker. Als ze nu op zijn, gelijk switchen. Mijn advies
 

Tol

Lid
Sorry voor de verlate reactie maar wat zijn de opties bij lease (koop werkgever). Is dit een standaard combi is van de auto met deze banden?

Waarschijnlijk zal klagen bij de dealer geen oplossing bieden maar ga het is aankaarten. Het is net precies wat eerder hier gezegd is. Bij droog wegdek is het goed te doen maar zodra het nat is dan voel je hem zoeken.
 
Bovenaan Onderaan