Bridgestone of Continental

whalertje35

Actief lid
Mijn huidige banden zijn versleten (Michelin Energy 205/55/16). Aangezien deze banden veel herrie maken wil ik voor een ander merk gaan. Mijn keuze is gevallen op de Bridgestone Turanza of de Continental Premium Contact. Deze zijn precies even duur in aanschaf, qua testresultaten zijn deze ongeveer ook hetzelfde. Maar het gaat mij om het afrolgeluid en dan heb ik liever iemand die het ervaren heeft als de testresultaten. Dus wie kan mij verder helpen?
 
Mijn octavia is nieuw afgeleverd met Bridgestone Turanza (195/65/15) wat opzich vreemd is omdat Pon ook importeur van Continetal is en alle auto's die door Pon naar Nederland worden gehaald worden omgezet naar Conti. Met de Bridgestone heb ik op de voor wielen 90000 km gereden voordat ze af waren. De garage heeft er daar na voor Conti's onder gedaan die na 70000 km versleten waren. Naast de mindere slijtvastheid vond ik dat deze band op het eind een onbalans ging vertonen en een algemeen is bekend dat dit toch een wat lawaaierige band is. Qua waterafvoer is het wel en goede band, maar tractie weer iets minder. De achterbanden (Bridgestone) zijn pas bij 160000 km vervangen en dus gelijktijd 4 nieuwe banden er onder laten zetten en heb daarvoor aan de garage aangegeven dat dit geen Conti's maar Bridgestone moetsten worden. Rij er nu dik 10000 km mee en vind het een fijne band (iets stiller voor zover je daar bij een diesel voordeel van hebt) en vooral het afrollen van de band vind ik prettiger. Overigens heeft de garage de banden op 2.5 bar (voor en achter) gezet en niet de standaard waarde van 2.0(v)/2.2(a). Stuurd nog wat strakker maar je voelt iets meer dwarsriggels in wegdek.
 

whalertje35

Actief lid
Dank je wel voor deze reactie, daar heb ik wat aan. Ik heb zelf ook Bridgestone banden onder mijn Golfje GTI, de potenza en de turanza. Maar helaas kan ik hier geen vergelijk mee treffen qua geluid (groep A uitlaat, maakt een beetje herrie) en qua wegligging en regen zijn ze super. De Ocatvia is een heel stuk stiller (zeker de 1.8T, je hoort die motor niet) dus dan hoor je de banden goed. Dus dan ga ik voor de Bridgestone's.
 
Ik zou er zeker geen Continental banden onder zetten.

Op mijn vorige (lease) auto heeft de garage (zonder overleg) de Michelin's vervangen door Continental. Na een tijdje begon mij op te vallen dat het geruis binnen was toegenomen. Ik heb onder mijn huidige Skoda ook Continental, als deze versleten zijn ga ik ze vervangen door Bridgestone of Michelin. Als ik op de snelweg rij, is het enige dat ik hoor, bandgeruis.
 

whalertje35

Actief lid
Onder mij auto zit nu de Micelin Premacy of Energy, weet ik niet zeker. Origineel zaten er ook Continental onder, mijn reserve velg heeft ook nog een Continental (is nog splinternieuw, zowel velg als band). Dat zal wel om dezelfde reden gedaan zijn, bandgeruis!!!
 
rij ook op frans ruber, de energy, kan niet zeggen dat ik last van geluid van de banden heb
moet wel zeggen dat ik de meest prettige band vind i.p.v conti
 
Bovenaan Onderaan