Bridgestone of Continental

Huub

Lid
Beste Allemaal,

Mijn auto wordt definitief op donderdag 12 februari aanstaande geleverd.....!

Toch nog weer een vraag over de banden, nu over de zomerbanden....;

Ik heb vernomen van mijn garage dat de auto geleverd is op Bridgestone Potenza S001 92Y banden.
De mogelijkheid bestaat dat ik deze Bridgestone banden (tegen een acceptabele vergoeding) laat vervangen door Continental Sportcontact 5 banden.

Wie kan en wil mij hierin adviseren ????

Groeten,

Huub Koning
 

Darkside

Forumguru
hier kan je nog info vinden. http://www.tyrereviews.co.uk/
Zit niet veel verschil tussen.
meestal worden VAG auto's al op Conti's gezet (PON is immers importeur)
Zelf zijn Continentals goede banden. Maar worden erg lawaaierig op den duur.
Ik probeer dan ook michelins te krijgen onder mijn auto.
Voor de winterband is dat wel gelukt. De zomerbanden moet ik de conti's oprijden.
 

laagvlieger

Forumguru
Ik weet uit ervaring dat Bridgestone Potenza's veel lawaai maken en snel cuppen. Ik dacht deze ervaringen van anderen ook regelmatig op internet te lezen. Ik zou dus voor de andere optie gaan. Maar of dit daadwerkelijk beter is?
 

Noord26

Forumguru
De zomerbanden moet ik de conti's oprijden.

Je moet helemaal niets. Ook als de auto niet van jou is. Als je aan geeft dat ze een enorme pleurig herrie maken tov wat je gewend bent en dit niet accepteert zal er echt wel iets aan gedaan gaan worden.
 

Darkside

Forumguru
Je moet helemaal niets. Ook als de auto niet van jou is. Als je aan geeft dat ze een enorme pleurig herrie maken tov wat je gewend bent en dit niet accepteert zal er echt wel iets aan gedaan gaan worden.
Was maar waar dit bij de vorige auto al gedaan. Maar ik krijg geen toestemming van de lm om banden te wisselen. Omdat ze nog goed zijn.
Als ze op zijn dan geef ik aan Euromaster door dat ik michelins wil hebben en die komen er dan ook onder.
 

CDK

Forumguru
Als dat je enige opties zijn, dan de Conti SC5, maar waarom een vergoeding betalen?
 

Huub

Lid
Een vergoeding voor het omzetten van de banden en het balanceren van de banden (in totaal € 100,- )
 

Monteurtje

Forumguru
Dat is nieuw dat nieuwe auto's niet meer op Conti's staan. Normaal wordt dat bij aankomst in Leusden, de wielen allemaal gewisseld met wielen met Conti banden.
 

CDK

Forumguru
@Monteurtje, bijna allemaal idd, in uitzonderlijk geval komt het voor dat er niet gewisseld wordt in Leusden en dat de banden zoals in de fabriek gemonteerd er nog onder zitten.
 

Joske

Forumguru
Ik was nochtans "happy" dat ik Michelins kreeg bij aflevering van mijn nieuwe bolide :jaja: .. wat een verschil met de vorige aflevering, toen kreeg ik Continentals.

Wat een verschil in lawijt zeg! En na 15000km zag ik al cuppingverschijnselen op de continentals.
 

Cordoba

Forumguru
Dat is nieuw dat nieuwe auto's niet meer op Conti's staan. Normaal wordt dat bij aankomst in Leusden, de wielen allemaal gewisseld met wielen met Conti banden.
Niet helemaal nieuw: een paar jaar terug werd ook een deel van de auto's afgeleverd met Bridgestone, doordat in bepaalde maten onvoldoende Conti's geleverd konden worden, in elk geval bij Seat, en ik dacht het destijds ook bij Skoda gelezen te hebben. (VW en Audi durf ik niet te zeggen)

@Huub Ik weet niet of je bijzondere velgen hebt, of redelijk standaard. In geval van standaard, of veel voorkomende velgen kun je misschien ook een deal maken dat de dealer de velgen compleet met banden met een andere (nieuwe) auto wisselt.
 
Bovenaan Onderaan