Brembo set op een Skoda?

De Stip

Forumguru
Ik zag gisteren een post op FB, van een VW Caddy met een prachtige velgenset eronder. Maar wat ik ook zag, is dat hij voorzien was van een Brembo set rondom. Het zag er vet uit en het is natuurlijk een aansprekende naam. De titel van dit topic is "Brembo set op een Skoda?", maar ik ben sowieso benieuwd of er een forum lid is, die ervaring heeft met het ombouwen van een complete set Brembo op een Skoda.

Duijzer

Donateur
Ik heb wat nagezocht over betere remmen op m’n O3 RS Tdi. Uitgekomen (met advies van dit forum) op EBC met Red stuff blokken. Geventileerde, geperforeerde schijven met keramische blokken. Zou een veel betere remkracht en veel minder remstof moeten geven.

Cordoba

Forumguru
Waar je wel altijd op moet letten is dat de nieuwe set (klauwen én schijven) ook in je velgen passen, je zou niet de eerste zijn die de wielen wil monteren en er dan pas achterkomt dat de velgen niet over grotere remmen passen.

Verder is het van belang om het gebruik van de remmen in ogenschouw te nemen met de eigenschap van de nieuwe schijven/blokken combinatie. Niet alleen de hoeveelheid remstof, maar zo hebben remmen die bedoeld zijn voor circuitgebruik een bepaalde temperatuur nodig om de maximale remkracht te halen, en die haal je normaal niet op de openbare weg, met als gevolg dat je dan voor een noodstop dus soms juist extra meters nodig hebt in plaats van minder meters.

Johnnyvr6

Forumguru
Vaak passen op onze auto’s gewoon de remmen van audi. Waaronder ook het rs spul wat gewoon brembo is.

aiva tco adoks

Forumguru
Had zelf brembo blokken
en schijven rondom, Octavia2 was er niet tevreden over. (Standaard maat)

Bij elke stop constant gepiep op de laatste 2/3 meter.

Maar zo gelaten omdat de Octavia ingeruild werd.

Johnnyvr6

Forumguru
Dat klopt helemaal had er met mijn andere auto’s ook last van. Maar dat zijn alleen de blokken van brembo. De schijven en klauwen zijn gewoon goed.

Bovenaan Onderaan