Brandstoffilter vraagstuk..

gossy

Actief lid
Een beetje een puzzel - de boel werkte prima uiteindelijk toen maar een antwoord niet gevonden waarom het eerst wél werkte



Dus brandstof filter vervangen van onze Fabia I

De filter die eronder zat totaal drie nippels: 1 nippel richting de motor, twee richting de tank
De twee richting de tank 1 zwarte, en 1 blauwe codering


Maar nu destijds op het oude filter was de middelste nippel net als de nieuwere op het hart van het filter gesitueerd op een metalen uitstulping die inwendig dus het overdruk ventiel voor de terugloop behuisd.. Gek genoeg zat hierop de zwarte lijn…. En de blauwe zat op de buitenste nippel.



Nieuw filter erop van Bosch met de overeenkomstige onderdelen code en uitwendig precies het zelfde en het zelfde aangesloten als op de bestaande filter die ervoor op zat zonder na te denken maar-
de boel draaide niet.



Keek eens goed naar de kleurtjes en hé dat kan toch niet goed zijn..
De blauwe lijn (terugloop) op de middelste nippel gezet en de zwarte op de buitenste en ze startte gelijk.







Maar waarom werkte dat oude filter dan wél terwijl deze verkeerd zat aangesloten?
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Volgens mij heb ik een paar jaar geleden al eens iets soortgelijks gelezen (was geloof ik alleen geen Skoda), de conclusie was toen, dat er bij het overzetten waarschijnlijk aansluitingen verwisseld waren, maar opvallend dat je nu dezelfde ervaring hebt, en blijkbaar vooraf wel goed gekeken hoe het zat. :banghead:
 

gossy

Actief lid
Ja ik heb op t net lopen speuren naar soortgelijke en kom t een en ander tegen ook maar alleen maar als t werkt werkt t uitkomsten..

Zit me toch nog dwars XD
 
Bovenaan Onderaan