Brandstof verbruik 1.5 TSI. Helemaal niet slecht.

Afgelopen week een paar langere ritten gemaakt voor mijn werk en het valt me op dat de 1.5TSI nauwelijks meer gebruikt dan mijn oude 1.6TDI.
Naar Zeeland, grote stukken toch 120 (Foei) kwam ik op een gemiddelde van 5.3l/100km. En ik rijdt niet met een "eitje onder het gaspedaal" Dat is bijna 1:20. Mijn diesel zat op zo'n traject meestal net onder de 5. liter
Al bij al, positief verrast.

Edit. Deze had misschien beter in de afdeling rij impressie gestaan.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maakt niet uit. Als dit het verbruik is volgens de BC, geeft het hoogst waarschijnlijk een wat geflatteerd beeld. Tip: maak een account aan op Spritmonitor; dan weet je altijd exact het werkelijk verbruik
 

brepus13

Forumguru
Edoch als je beide gemiddelden afleest in de auto geeft het toch een mooie indicatie van het verbruik tov elkaar :-)
 

DaveW

Forumguru
Hoi, ik reageer hier even om m'n spritmonitor status hieronder te laten zien. Ik rij (voorlopig) op 19' velgen onder een L&K en dat valt toch vet tegen vind ik.
 

Canon-Eye

Forumguru
Edoch als je beide gemiddelden afleest in de auto geeft het toch een mooie indicatie van het verbruik tov elkaar :-)
Uit vele jaren bijhouden van het verbruik in mijn eigen excelmonitor heb ik geleerd dat a] de boordcomputer over het algemeen een (soms veel) gunstiger verbruik aangeeft dan de werkelijkheid en b] die afwijking flink varieert: soms bijna nul, soms 5, 6 of nog meer procenten. Er is echt geen peil op te trekken...
 

DaveW

Forumguru
@DaveW : jouw verbruik is wel heel royaal als ik dat vergelijk met wat ik met een Kodiaq haal..!
Ja inderdaad. M'n zuinigste periode tussen tankbeurten tot nu is iets van 6.5 L/100km. Er staan nog maar 10 000 km op.
De laatste paar weken doe ik meer lange afstanden en minder korte ritjes, dus het heeft ook daarmee te maken.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Die afwijking varieert idd behoorlijk, maar als je het middelt, blijkt het wel een systematische afwijking naar een te rooskleurig beeld. Tenminste bij mij, met nu 4 auto's
 

Ericw

Forumguru
Rij nu een half jaar en ongeveer 20.000 Km's met m'n Superb 1,5TSI na altijd diesel te hebben gereden en ook mij valt het verbruik erg mee. Meestal zit ik rond de 6L/100Km wat ik erg netjes vind.
Het gemiddelde verbruik is nu gestegen naar 7,25L/100Km t.g.v. de afgelopen vakantie met caravan waarbij het verbruik over de hele reis op 12,5L/100Km lag en dit had een grote invloed op het totale gemiddelde, maar zal de komende maande weer dalen. :jaja:
 
Bovenaan Onderaan