brandblusser bevestigen

Br3cht

Actief lid
ik rij nu al een jaar rond met een rondslingerende brandblusser in de koffer.
Nu zou ik deze graag onder de passagiersstoel willen monteren.

Ik heb dit gevraagd en dit zou niet mogelijk zijn.
Nochtans heb ik op verschillende skoda site's met onderdelen deze mogelijkheid wel gezien.

Heeft iemand een idee welke artikelnr dit is, of waar ik die nog kan plaatsen zonder hinder voor de voeten?
 

MarcoO2

Forumguru
Een losliggende brandblusser is bij een aanrijding of bij hard remmen een levensgevaarlijk projectiel, dus goed dat je 'm vast wilt leggen.

Alleen een vraagje: wat voor blusser is het? Ik denk een poederblusser? Realiseer je dan wel dat je, als je die blusser ooit gebruikt, daarna direct je auto kunt afschrijven... Het fijne poeder gaat overal tussen zitten en corrodeert als een gek, dus echt alles gaat kapot!

Als je al een blusser koopt, laat je dan goed informeren en ga bijvoorbeeld voor een sproeischuimblusser. Is duurder, maar de bijkomende schade daarbij is minimaal. En die schade is vaak niet verzekerd...

't Is niet echt een antwoord op je vraag, maar ik wilde het toch ff als tip meegeven!
 

Rolle

Senior Member
Br3cht, heb je in de koffer niet van die vakken links en rechts (waar bij mij oa de EHBO kit inzit). Daar kan je hem dan bijsteken. Bij mijn 1e auto (Golf2) en de polo van mijn vrouw lag de brandblusser aan zo een beugel in de voetruimte van de passagier met als gevolg dat deze regelmatig los in de auto lag (je blijft met je schoen aan de bevestiging hangen, ...)

Ik vermoed dat Ronnie dit zal kunnen beamen maar met een (poeder)blusser die in de meeste auto's zit kan je eigenlijk helemaal niks uitrichten wanneer je wagen vlam vat.
 

Br3cht

Actief lid
ik hoop die ook nooit te gebruiken! en als je die moet gebruiken zal het wel serieus zijn zeker.
Maar het is zoals Marco zegt, het losliggend projectiel in de kofferbak daar wil ik vanaf.