Bouten gasveer los

rampie

Senior Member
Heren,

Vandaag bij het sluiten van de koffe mr een hoop metaal horen rollen. Bij het openen van de koffer direct erna, merkte ik dat dit moeizaam ging en viel me op dat er 1gasveer los zat.
Bij nader nazicht blijkt dat de draagmoer voor de gasveren langs de ene kant volledig losgekomen is, aan de andere kant zat die los en kon ik die nog aandraaien.

Nu is echter de vraag: hoe kom ik aan de andere kant van de stijl om de losgekomen draagmoer terug te bevestiging?
 

Antera

Donateur
Geloof dat daar lastig tot niet bij te komen is. Volgens mij horen de moeren standaard gepuntlast te zijn
 

Antera

Donateur
Benieuwd naar de foto waar deze zich precies bevind maar denk dat het niet makkelijk zal zijn
 

Duijzer

Donateur
Heb ik ook gehad. Regelmatig even aandraaien. Als ie er eenmaal afgevallen is, helaas. Ik heb er toen inderdaad een blindklink moer in gezet, dan kun je de gasveer weer vastzetten.
 

Tuulster

Forumguru
Misschien een domme gedachte maar deze zit toch nog redelijk voor het gaatje..... zware magneet of wellicht zelfs met een tang weer naar bovenhalen en vastzetten??
 

rampie

Senior Member
Misschien een domme gedachte maar deze zit toch nog redelijk voor het gaatje..... zware magneet of wellicht zelfs met een tang weer naar bovenhalen en vastzetten??

Voor zover ik weet is die een redelijk eind naar beneden gevallen (toch aan het geluid te horen). Met een magneet de oude moer terug naar boven halen zal dus niet lukken vrees is. Als het lukt is dan ook nog de vraag, hoe hou je deze op zijn plaats als je er hem krijgt, zodra de magneet weg is, valt de bout ook weer naar beneden....
Ter vervollediging: de moer zit achter het gat in de stijl hé, niet voorin
 

eriktv

Forumguru
Is optisch bedrog: ik dacht ook eerst een bout/moer te zien zitten, maar nu ik inzoom zie ik dat je gewoon door een gat kijkt. De binnenzijde van het gat lijkt wat op schroefdraad.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb dit vorig jaar op vakantie in Frankrijk gehad. Was wel een dingetje ja. Ik heb eerst geprobeerd om alle plastic kappen los te halen en de lijst rond de achterste stijl, maar daar kwam ik niet verder mee. En na een uur gevloek en gemopper ben ik die zelfde ochtend nog naar de dichtstbijzijnde lokale Skoda dealer gereden en heb in mijn beste Frans (en dat is best een uitdaging) uitgelegd wat het probleem was. Na wat moeilijke blikken de auto achtergelaten en met een gratis (!!) leenauto terug naar de camping. 's Middags weer terug en het had ze heel wat zweetdruppeltjes gekost om alles los te krijgen en de moer te vinden, maar het was ze wel gelukt. De oude gasveer was ook teruggeplaatst, ondanks dat de kop wel beschadigd was. Nieuwe clipjes erop en het zit er nu nog steeds op.
Ik heb me er wel over verbaasd dat die moer niet gewoon vast zit met een puntlasje.
 
Bovenaan Onderaan