Bougies voor Octavia 2.0 FSI (Z1)

Hallo Forum leden.

Ik wil mijn bougies vervangen van mijn Octavia 2.0 FSI. (bouwj. 2006)
Hij loopt wat onregelmatig, en ik heb ze nog nooit vervangen.

Maar nu mijn vraag. Wat zijn de goede bougies voor een FSI 2.0?
Ik begrijp dat NGK speciale bougies voor de FSI heeft.
NGK PZFR6J-11 had ik gevonden, maar daar staan wel van de andere merken van de VAG bij, maar niet de octavia. Wat is wijsheid?

Gaarne uw reactie.

Vr.gr. Wilco Vaneman
 

vleier

Forumguru
Ik heb net de bougies vervangen van de mijne voor NGK platinum, werken goed. Ik zal vnv even voor je kijken welke types is heb.
 
Thanks voor de reacties.

Het zijn de NGK Laser Platinum geworden. De PZFR5N-11T om precies te zijn. De oude hebben er minstens 90.000 km in gezeten. Die zagen er eigenlijk alle 4 nog redelijk goed uit. Het waren ook NGK bougies, alleen met opschrift NGK VW AG.

Gr. Wilco
 

RHITNL

Lid
Heeft het je genoemde probleem ook verminderd? Ik heb dit zelfde "probleem" ook en bij mij heeft een flesje injectie reinigingsmiddel goed geholpen. Tank is nog niet leeg dus de reiniging is nog niet geheel klaar. Ik heb een 2.0 fsi motor van het type blr
 
Hoi RHITNL

Ik heb een BVY, maar na montage van de nieuwe bougies, bleef het probleem. Even de garage gevraagd, en die zei dat waarschijnlijk het gasklephuis vuil was. Die heb ik na gekeken, maar die was ondanks de 255000 km nagenoeg schoon. Daarna de wagen maar naar de garage gebracht, omdat ik ook niet verder kwam. De garage ontdekte een draadbreuk in een kabelboom onder de motorkap. De boordcomputer stond vol met fouten, maar het motormanagement lampje heeft maar een paar keer geknipperd, en bleef dus niet branden. Stukje kabelboom is vervangen, en daarna geen problemen meer. Alle meldingen zijn verwijderd en de motor loopt weer soepel en zonder stoten. Onder het gasklephuis zit ook nog een aansluiting van een of andere sensor, en daarvan is een nieuw stuk kabelboom van vervangen. Zo te zien een origineel stuk kabelboom.

Gr Wilco
 

RHITNL

Lid
Ah dat zat in een hele andere hoek dan je initieel dacht. Vervangen van de bougies kan uiteraard geen kwaad mits je de juiste gebruikt. Goed om te horen dat de auto weer soepel loopt in ieder geval. Bedankt voor de toelichting :jaja:

Groet Ralph
 
Bovenaan Onderaan