Bougies vervangen

casejunky

Forumguru
Beste leden,

Het zit er aan te komen... de laatste keer dat ze vervangen zijn is ruim 80k terug en ze kwam laatst al met een storing naar boven.

Nu wil ik de bougies vervangen en eigenlijk ook de kabels die er aan hangen(rede hier voor is omdat ze hier en daar beschadigd zijn aan de buitenmantel).
Maar ik zie echt 101 bougies en tig kabel soorten... Kan iemand mij hier opheldering geven welke ik het beste kan gebruiken voor een 1.8tsi? Hij is niet getuned en dat gaat in de nabije toekomst ook niet gebeuren(kan dit niet garanderen maar staat niet in de planning).


De bobines zijn trouwens ook een ding, ik lees hier en daar dat ze 90k mee gaan en bij sommige weer meer dan 90k maar de mijne zitten er ondertussen al 180k in. Is dit nog een dingetje om te vervangen?

Ik hoor het graag,
Sebastiaan
 

Highway

Forumguru
1.8tsi heeft bobine op de bougies zitten, dus weet even niet welke kabels jij wil vervangen?

Bobines: die van mij heb ik vervangen uit zekerheid (rond de 150 000), oude deden het zonder problemen. Nieuwe ook...….

Bougies: het zijn er een aantal zal even zoeken welke er bij mij in kunnen.

Gevonden (onder voorbehoudt - dit is het lijstje die ik heb):
F5KPP332SBN Bosch
PFR7S8EGJP NGK
4F-5DPUR02 Beru


06 H905 601A zijn de originele van VAG.

30Nm

0.8 -0.1 gap
 

andrehj

Forumguru
Ik sluit me aan bij @Highway , je kabelverhaal begrijp ik niet. Welke beschadigingen bedoel je? Kun je een fotootje posten? Ik heb mijn bougies bij 60.000 km vervangen door de NGK PFR7S8EG (korte code 1675) en plan dat bij 120.000 weer te doen. De motor draait er prima op. Ik weet niet wat de letter JP erachter (uit de code van Highway) betekenen of waar dat vandaan komt.
Verder lees ik van de recente 1.8 TSI's geen bobineproblemen meer, dus die zou ik niet eerder vervangen dan dat je problemen hebt.
Overigens specificeert Bosch 28Nm.
 

haassie

Forumguru
Heb de NGK1675 er laatst ingeschroefd. Werken prima. Kort daarna een bobine storing en gelijk maar ook alle 4 vervangen door ook door NGK. De laatse besteld in duitsland bij qp24...als je geen haast hebt is het de moeite waard om 5 dagen te wachten (Nl 30-40€ In DE 20€)
 

oco1979

Forumguru
audi vs Vw vs Skoda rijd toch anders.

Net dat extra van de audi.

Nu vind ik de méééééééérprijs tegenover de ander veel te grof.
 

oco1979

Forumguru
Beste leden,

Het zit er aan te komen... de laatste keer dat ze vervangen zijn is ruim 80k terug en ze kwam laatst al met een storing naar boven.

Nu wil ik de bougies vervangen en eigenlijk ook de kabels die er aan hangen(rede hier voor is omdat ze hier en daar beschadigd zijn aan de buitenmantel).
Maar ik zie echt 101 bougies en tig kabel soorten... Kan iemand mij hier opheldering geven welke ik het beste kan gebruiken voor een 1.8tsi? Hij is niet getuned en dat gaat in de nabije toekomst ook niet gebeuren(kan dit niet garanderen maar staat niet in de planning).


De bobines zijn trouwens ook een ding, ik lees hier en daar dat ze 90k mee gaan en bij sommige weer meer dan 90k maar de mijne zitten er ondertussen al 180k in. Is dit nog een dingetje om te vervangen?

Ik hoor het graag,
Sebastiaan

Bobines kunnen defect gaan door slecht functioneren van de bougies.

Beter de bougies ne keer te veel vervangen dan ze laten zitten tot storing.

Bobines zou ik vervangen,zeker na 180.000km.

Zeker als je het zelf doe,spaar je werkuren en percentage onderdelen uit.
 

Schippersss

Forumguru
audi vs Vw vs Skoda rijd toch anders.

Net dat extra van de audi.

Nu vind ik de méééééééérprijs tegenover de ander veel te grof.

Als ik zie dat ze hier rustig haast 40 a 50k neerleggen voor een Skoda dan vind ik dat ook niet meer goedkoop. Maar de meerprijs zie je er wel aan af imo.
 

casejunky

Forumguru
1.8tsi heeft bobine op de bougies zitten, dus weet even niet welke kabels jij wil vervangen?

Bobines: die van mij heb ik vervangen uit zekerheid (rond de 150 000), oude deden het zonder problemen. Nieuwe ook...….

Bougies: het zijn er een aantal zal even zoeken welke er bij mij in kunnen.

Gevonden (onder voorbehoudt - dit is het lijstje die ik heb):
F5KPP332SBN Bosch
PFR7S8EGJP NGK
4F-5DPUR02 Beru


06 H905 601A zijn de originele van VAG.

30Nm

0.8 -0.1 gap


Ah ja die kabels, vergeet dat verhaal ik zat krom te kijken .... maar eveneens bedankt voor het lijstje
Lees hier dat meer mensen dus de NGK PFR7S8EG hebben hebben gebruikt. Dan ga ik die ook gebruiken.

De bobines zelfs vervangen ja dat kan wel die zijn zoals ik al zei 180k oud maar om die te vervangen
waar zit ik dan aan te denken? Lees hier en daar die R8 bobines? Is daar een speciale code voor en moet
ik daar nog wat voor inlezen/resetten op de boordcomputer als ik die erin zet?
 

andrehj

Forumguru
Als je huidige bobines al 180k meegaan en al die tijd een prima vonk hebben geleverd, waarom zou je die dan vervangen door R8 exemplaren? Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp dat niet.
Ik zou er gewoon weer een prima A-merk (Bosch, NGK etc) in zetten (ca €25 per stuk) en me daar de volgende 180 k niet druk over maken.

Maar, zoals al eerder gezegd, ik heb van de CDAA-motoren al jaren geen verhalen meer gezien van kapotte bobines, dus vervanging lijkt me sowieso niet zo dringend.
 

casejunky

Forumguru
Als je huidige bobines al 180k meegaan en al die tijd een prima vonk hebben geleverd, waarom zou je die dan vervangen door R8 exemplaren? Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp dat niet.
Ik zou er gewoon weer een prima A-merk (Bosch, NGK etc) in zetten (ca €25 per stuk) en me daar de volgende 180 k niet druk over maken.

Maar, zoals al eerder gezegd, ik heb van de CDAA-motoren al jaren geen verhalen meer gezien van kapotte bobines, dus vervanging lijkt me sowieso niet zo dringend.


Heb enkel de bougies nu vervangen en merk wel verschil, de oude waren lichtelijk zwart op de punten(slijtage?)
 
Bovenaan Onderaan