Bougiekabel

Hallo iedereen,

ik heb onlangs mijn bobine en bougiekabels en bougies vervangen maar het verhelpt mijn probleem niet.
(probleem: op lage toeren en "veel" gas begint een of meerdere cilinders over te slaan).
Nu zag ik net dat 1 van mijn bougiekabels er zo uitzag (zie bijlage)...er zijn precies stukjes rubber uit de kop. Is dit normaal of is er iets mis met deze kabel?

Dankjewel!

Ps: het is een 1.2 tsi motor met 105 pk
IMG_0732.jpeg
 

Eltjo

Forumguru
Dat ziet er uit als een oude kabel. Ook de aansluiting naar de kabel lijkt ingescheurd. Dat lijkt me niet veel goeds.
Heb je je niet vergist met de montage van nieuwe kabels? Of heb je onderling gewisseld of zo?
Is het probleem nu bij vochtig weer erger?
 

Tees

Donateur
Dat is idd zeker geen nieuwe bougiekabel! Dat zilveren labeltje op die ernaast ziet er wel nieuw uit, en ik zie kleurverschil in het rubber tussen de verschillende kabels en er lijkt zelfs dikteverschil te zijn (maar dat kan ook beide door de foto komen). Dat doet me vermoeden dat ze iig niet allemaal voor nieuw vervangen zijn. En dan zal je net zien dat die bij de cylinder die t probleem veroorzaakt niet vervangen is ;)
 
Is heel raar idd, ik heb het zelf niet gedaan maar een garagist...kan ik nu zelf deze alleen vervangen met een NIEUWE, of moet ik ze alle 4 vervangen?
 

ertromp

Forumguru
Dit accepteer je toch niet van je garage? o_O Of mocht die van jou met gebruikt materiaal je auto onderhouden?
 
neen zeker niet! Hij is een goede kennis die altijd ons onderhoud heeft gedaan, dit had ik niet verwacht van hem, maar goed. Weet er iemand lf het mogelijk is om eentje te vervangen want de andere 3 zijn duidelijk wel nieuw...of is het verstandiger ze alle 4 te vervangen?
 

ertromp

Forumguru
Fijne kennis zeg. Persoonlijk zou ik voor 4 nieuwe kabels van het juiste merk/type gaan. Of weet je zeker dat de andere kabels wel van 1 merk en juiste type en nieuw zijn.......
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Anders eerst gewoon even navragen bij 'm? Iedereen kan fouten maken en per ongeluk 2 kabels verwisselen.
Ja kan ik idd doen maar het is nu al een maandje geleden ik stelde me er eerst geen vragen bij omdat ik hem wel vertrouwde maar om er dan nu nog mee af te komen is een beetje vreemd, ik vervang ze liever zelf en ik ga er dan gewoon niet meer. Anders komen er misschien ruzzie's van. Bedankt voor de info!!
 

Eltjo

Forumguru
Helemaal eens, eerst even navragen hoe het zit. Dan kom je misschien tot heel andere conclusies.
Heb je iets van een rekening van de materialen en/of werk of zo?
En als er 4 kabels op staan, dan nog. Een vergissing is menselijk en het is dan ook belangrijk wat de reactie en actie is op jou vraag over de kabel. Dat het een maand geleden is vind ik niet uitmaken.
 
Bovenaan Onderaan