Bosch Ruitenwissers bij Amazon.de

Ronbe

Senior Member
@turboturbo: ja, ik had dit draadje al gezien, maar dit gaat hoofdzakelijk over Fabia I rijders die overstappen naar een ander type wisser.
Ik ben op zoek naar ervaringen van Fabia II rijders die de vanaf fabriekgeleverde Valeo's vervangen hebben door de Bosch aerotwin A 051 S.
Over de Valeo's ben ikzelf niet tevreden, ze zijn wel stil, maar strepen al vanaf het begin en de aanbieding bij amazon lijkt mij heel voordelig.

Ron_2

Senior Member
Valeo wissers heb ik ook nooit echt goed gevonden, ik denk dat grossiers en dealers voornamelijk voor dit merk kiezen vanwege de marges. een ex-werkgever (automaterialengrossier) verving de zeer goede SWF wissers voor Valeo omdat er (veel) meer op te verdienen viel.
Bosch wissers heb ik jaren geleden eens geprobeerd, deze gingen niet echt lang mee maar dat is te lang geleden om een oordeel over te kunnen geven over de huidige kwaliteit. Volgens een test van de ANWB zijn ze tegenwoordig goed.

De laatste paar keren heb ik voor onze Nissan (de Skoda is nog nieuw) gewoon het eigen merk van Halfords gekocht, scheelde behoorlijk in prijs en ze waren eigenlijk verrassend goed, beter dan de Valeo.

22 euro is ook niet duur, probeer het gewoon een keer zou ik zeggen

Huibert

Forumguru
Heb nu op de Fabia II sinds een half jaar (15000km) ook bosch zitten maar vind ze niet geweldig ): De vorige waren de valeo's en die zaten er al ruim 1,5 jaar op en waren toen nog redelijk.

turboturbo

Forumguru
Nou moe! Ik krijg steeds meer de indruk dat het er maar net vanaf hangt welke kwaliteit rubber de fabrikant (Bosch, Valeo) heeft binnen gekregen!

Ik heb op advies van de automaterialenzaak (niet de halvords) toch maar voor de standaard Valeo's gekozen. Die zaten er ook al op, en ik was verbaasd over de stilte van die wissers en de kwaliteit van het wissen terwijl de slijtage indicators allang knal geel uitgeslagen waren.
image002.jpg
Vanaf dag 7 begon de linkerwisser al te strepen. En sinds de lagere temperaturen maakt de wisser ook veel meer herrie (lijkt wel of het omklappen niet meer jofel gaat)

Ik ben dus helemaal niet zo tevreden over deze Valeo's, tenminste niet deze..... En zo blijft het toch denk ik, je hebt een goed setje rubber, of niet, verder niet echt afhankelijk van het merk, gok ik zo.

Overigens, wat mij ook opviel is dat die zgn. spoiler / aandrukker eraf slopen tot een hoop geluid / herrie reductie heeft geleid! :shocked:

Erik_NL

Forumguru
het is op het Skodaforum al vaker geschreven:

bij de AeroTwins kan je enkel de wisserrubbers vervangen
die van SWF betekenen de beste waar voor je geld

Bovenaan Onderaan