Bonkje/rammel Fabia III

Groen13

Forumguru
Vrijdag 6 november 's-middags op afspraak naar dealer vd Akker te Helmond geweest.
Auto heeft inmiddels 22.000km gelopen (TSI). Vlak voor mijn vakantie in september bij ongeveer
17.500km hoorde ik links voorin af en toe een rammel. Het leek tegen het schutbord aan. Voor mijn vakantie
nog langs vestiging in Veghel geweest. Daar kon men eigenlijk niets zorgelijks vinden, gelukkig hoorde de monteur het geluid ook.
Op asfalt wegen is er niets waarneembaar. Echter als ik over de brabantse klinkerwegen rijd dan hoor je het wel degelijk. Inmiddels was ik er ook achter dat als ik het koppelingspedaal intrap het rammeltje niet optreed.

Ook in Helmond is monteur gaan rijden in mijn bijzijn. Ook hij hoorde op een klinkerweg het geluid. Echter hij kon geluid ook reproduceren als hij de rem ingetrapt hield en vervolgens de koppeling iets op laat komen.

Lang verhaal kort : twee monteurs zijn er ruim 2 uur zoet mee geweest. Geen defect kunnen vaststellen.
Mogelijk dat het vanuit de koppelingscilinder komt of versnellingsbak gerelateerd is.
Ze hebben het uitvoerig beschreven en in melding gezet richting importeur. Uiteraard bij verergering of defecten terug komen.
Men heeft nog niet eerder zo'n melding gehad in vooralsnog rijd ik de FabIII benzine met meeste km'ers.
Ze konden het met een demo niet reproduceren.

Ik hoop dat het enigszins duidelijk is. Waarvan akte.
 

Groen13

Forumguru
Inderdaad @Joske , misschien de eerste maar wordt hier net als vele andere malen uiteindelijk de oplossing
aangedragen. Met elkaar.
 

CDK

Forumguru
En er ligt niets los in de kofferbak, in een aflegvakje of naast je stoel tegen de rails aan te trillen?
 

CDK

Forumguru
@Groen13, bijna niets is zo frustrerend als een rammeltje of een kraakje wat niet te lokaliseren is. Zo had ik dat met m'n losliggende brandstofleiding in de rechter kokerbalk. Voordat je daar achter bent dan ben je weer even verder. Succes met de zoektocht en ik hoop voor je dat het spoedig opgelost is!
 

kiezel

Lid
Ik zit op 21k met de TDI, maar nog geen last van. Wat ik wel merk is (vermoedelijk) de aandrijfriem die vooral in 4de versnelling wat geluid maakt.
 

Groen13

Forumguru
Vrijdag 30 februari is de F3 voor zijn eerste beurt naar de garage geweest. (vdAkker te Helmond)
Stond bijna 30600km op de teller. Bij aanmelden tevens aangegeven dat de rammel was toegenomen en ik inmiddels ruim 13000km hiermee rond reed. Ik verwachten dat dit netjes zo worden opgelost eventueel in overleg met importeur.
(soms werd ik er gek van !!:tegek::banghead::sterretjes:
's-Morgens voor 08.00 uur auto gebracht. 's-Middags rond 15.00 uur werd ik gebeld met mededeling dat de auto weer klaar stond. Vol verwachting..........
Aan de balie kreeg ik netjes uitleg over de gedane werkzaamheden en........:yeehaa:met had het euvel gevonden en opgelost. Bleek een loszittende kabel vd clima te zijn, linkerzijde tegen schutbord. Top gedaan vd Akker :thumbsup:
Ik moet er nog steeds aan wennen dat het geluidje er niet meer is. Rijd met plezier weer over de Brabantse klinkerwegen.
 

Groen13

Forumguru
@Ridley ik weet het zeker. Herkende je aan de witte sticker links achterop. Toen realiseerde ik mij dat we elkaar eerder op de thuisreis gepasseerd zijn. Volgende keer even zwaaien.
:thumbsup:
 

Ridley

Forumguru
Ik had het te laat in de gaten. Zag in mijn spiegel een zwarte gril waarna de radertjes begonnen te draaien

Wel nog even chippen, dan hoef je niet meer op de rechtse baan te blijven
 
Bovenaan Onderaan