Bollen - Maastricht

Na diverse berichten gelezen te hebben o ver dealers in Limburg wil ik jullie mijn ervaringen tot nu toe niet onthouden:

Voor mijn zoektocht naar een "normale" octavia voor een proefrit heb ik heel wat afgelopen.

Eerst de dealer in de buurt (v. Iersel in Beegden) een aantal kansen gegeven. Vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen maarrrr... Een proefrit in een tdi was niet mogelijk. Vervolgens nog 1x geweest omdat er wel een tdi zou komen en vervolgens nog 3x gebeld. Er werd geen moeite gedaan om een tdi daar te krijgen dus deze dealer viel voor mij af.

De dealer in Venlo (volgens mij is dat ook Van Iersel) had wel 2 tdi's staan maar daarvan had de 1.9 een DSG bak en de 2.0 kan ik niet betalen. Ook hier vriendelijk te woord gestaan en in beide auto's een proefrit mogen maken. Wat mij hier tegenviel was de kennis (of meer het gebrek aan kennis) van de Skoda (hier worden ook andere merken verkocht). Dit ging em dus ook niet worden.

Daarna telefonisch contact gehad met de dealer in Venray. Erg vriendelijk te woord gestaan en zij gaven meteen aan dat ze wel een tdi daar konden krijgen als ik dat wilde. Hier ben ik verder niet meer geweest omdat ik toen weer contact heb opgenomen met de importeur.

Zelfs de importeur deed moeilijk en wilde mij niet vertellen waar een normale 1.9 tdi stond. Na enig aandringen werd er toch voor me gezocht en kwam ik in Maastricht uit.

Ik heb gebeld en een afspraak gemaakt voor een week later want de tdi was weg. Vervolgens zeer vriendelijk te woord gestaan en eerst een kop koffie gekregen en wat over uitvoeringen gesproken. Ondanks mijn 25 jaar en "jonge kop" werd ik serieus genomen en had de dealer alle tijd. Voor het eerst werd er niet meteen gevraagd naar leasemaatschappij. Ik heb een proefrit gemaakt van een klein uurtje (er werd mij alleen gevraagd hoe laat ik verwachtte terug te zijn) en daarna nog een kop koffie gedronken. De mogelijkheden werden besproken en pas TOEN kwam de vraag waar ik de auto moest leasen en of zij de auto mochten leveren. Klasse!

Hier is de auto dus besteld. Inmiddels is de auto binnen maar ik moet nog tot januari wachten. Naar verwachting wordt het 2 of 3 januari. Ik heb nog een radio gebracht om in te bouwen en heb gevraagd of ze er platen met "dikke letters" op willen zetten. Ik ben erg benieuwd of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren gezien de eerdere posts die ik over "limburgse afspraken" heb gelezen. Tot nu toe in elk geval TOP! Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten, Dolf
 

Fabia

† In Memoriam
Na diverse berichten gelezen te hebben o ver dealers in Limburg wil ik jullie mijn ervaringen tot nu toe niet onthouden:

Ik heb gebeld en een afspraak gemaakt voor een week later want de tdi was weg. Vervolgens zeer vriendelijk te woord gestaan en eerst een kop koffie gekregen en wat over uitvoeringen gesproken. Ondanks mijn 25 jaar en "jonge kop" werd ik serieus genomen en had de dealer alle tijd. Voor het eerst werd er niet meteen gevraagd naar leasemaatschappij. Ik heb een proefrit gemaakt van een klein uurtje (er werd mij alleen gevraagd hoe laat ik verwachtte terug te zijn) en daarna nog een kop koffie gedronken. De mogelijkheden werden besproken en pas TOEN kwam de vraag waar ik de auto moest leasen en of zij de auto mochten leveren. Klasse!

En verkoop je een auto, eigenlijk zou elke dealer het op deze manier moeten doen. Neem de koper serieus en doe er moeite voor. Kom je afspraken na en je hebt een tevreden klant.
 

GRoel

Lid
Ik kom zelf ook al jaren bij deze dealer. Echt naar enorm grote tevredenheid. Heeft er mede voor gezorgd dat onze lease-bak ook weer gewoon een skoda wordt. Echt een supergarage!!!

GRoel
 
Ik heb mijn O1 gekocht bij Van Iersel in Venlo
Woon in Maastricht, dus onderhoud loopt bij Bollen
ook prima ervaringen, voor zover garagebezoek nodig is geweest
 
De aflevering is inmiddels geweest en ik heb al ongeveer 2500 km gemaakt met mijn auto. De aflevering verliep vlot en zonder poespas. De auto zag er netjes uit maar niet helemaal top (er zat op sommige plekken nog wat wax die er in de fabriek op wordt gespoten) en helaas is de auto afgeleverd zonder platen met opgelegde letters.

Aangezien dit niet echt een belangrijk punt is (was leuk geweest maar zo is het ook wel goed) laat ik het zo.

De auto rijdt perfect op 1 rammel in de binnenspiegel na. Deze rammel heb ik ook tijdens mijn proefrit geconstateerd maar ik dacht toen dat dit exemplarisch was. De rammel treedt op bij 1550 tpm in elke versnelling en wordt veroorzaakt door het knopje aan de binnenspiegel waarmee je de automatische dimstand aan -en uitzet. Dit kan ik zelf denk ik wel oplossen door de knop vast te zetten.

Voor onderhoud ga ik waarschijnlijk niet naar Bollen omdat dit 65km enkele reis is en in de buurt zit ook een Skoda dealer.

Wanneer ik wat meer km's gemaakt heb zal ik een review plaatsen..

Groeten, Dolf
 

mbs01

Nieuw lid
Bollen Maastricht

Heel goeie en vriendelijke dealer,

Maakt altijd tijd voor je.
Ook als je voor lease auto komt kijken krijg je alle uitleg die je maar wilt. Tevens proefrit. geen enkel probleem.


Via Leasebedrijf is de auto daar besteld en daar ben ik blij mee.


Aanrader dus

gr
Martin
 
Heb mijn Skoda Fabia Combi ook bij bollen gekocht, en het is inderdaad een geweldige garage met even goede service, de enige garage waar tijd voor ons genomen werdt, en we niet de zaak uit gekeken werden omdat we voor een occasion kwamen.

Mvg Mannic
 

Ronbe

Senior Member
Prima

Nu een jaar geleden heb ik bij Bollen mijn huidige Fabia gekocht. Ik was tot dat moment klant bij Rotor in Heerlen waar ik bijzonder tevreden was. Toen ik vorig jaar opzoek ging naar een jonge Fabia met weinig kilometers kwam ik bij Bollen in Maastricht terecht. Met spijt in mijn hart nam ik afscheid van Rotor (die geen jonge Fabia had staan).
Verrast werd ik door Bollen over de informele manier van onderhandelen en de prima aflevering. Al mijn wensen werden onmiddelijk ingewilligd onder het mom van: De wagen moet gewoon goed zijn.
Na 1 jaar probleemloos rijden kreeg mijn auto afgelopen dinsdag de 30.000km beurt.
Ingeleverd om 13.00 uur en precies volgens afspraak om 16.00 uur klaar. Voor zover ik kon checken was de beurt tot in de puntjes uitgevoerd.
Al met al een prima dealer waar service nog hoog in het vaandel staat.
Nog een voordeel: Dealer is gevestigd in hartje Maastricht, klanten kunnen tijdens hun bezoek aan Maastricht hun auto bij de dealer parkeren zodat je niet in de dure Maastrichtse parkeergarages hoeft te staan.
 
Zaterdag met mijn ouders bij Bollen geweest om een Fabia GL te bestellen.
Kan alleen maar zeggen dat het een zeer prettig bedrijf is waar je niks opgedrongen word. De inruilprijs was reeel en we hebben prima zaken gedaan.

Meneer Bollen neemt de tijd voor je en en heeft niet van die typische auto-verkooppraat.

Gewoon een fijne dealer die begrijpt dat een auto kopen toch altijd weer rip uit je lijf is.

gr
 

Michael77

Nieuw lid
Bollen Maastricht

Vorige week heb ik mijn S2 combi opgehaald bij Bollen in Maastricht. Wat een goede service!

Mijn ervaringen:
Direkt een goede inruilwaarde, scheelde uiteindelijk bijna 3000 euro tov mijn oude dealer
Geen opdringerige verkooppraatjes
Neemt de tijd voor zijn klanten
Aflevering ook na sluitingstijd
De S2 combi werd zonder meerprijs met paraplu (tegenwoordig niet meer standaard) en met luxe kentekenplaten afgeleverd!

Een aanrader dus!
 

Viper

Lid
Ik heb mijn nieuwe Fabia Combi Greenline ook bij Bollen in Maastricht gekocht.
Geholpen door Erik Bollen, en tot nu toe niets dan lof!
 
Super dealer

Na diverse andere Skoda dealers bezocht te hebben, bleek Bollen in Maastricht de enige die geen overdreven verkooppraatjes hoefde te maken om een "Goed gevoel" over te houden aan "het gesprek"!
Bollen kwam meteen met een reeël bod, zonder dat je krampachtig moet gaan onderhandelen.

Uiteindelijk scheelde het mij ± 2500,- t.o.v. een collega dealer uit de regio!
Dan ben ik best bereid om 25 km verder te rijden...naar Maastricht!
 

w.dodemont

Nieuw lid
Prima skoda verkooppunt in hartje Maastricht. Het beste gevoel overgehouden over de inruil en aanschaf van een demo auto, de Yeti expedition. Al vaker een nieuwe auto gekocht echter nooit proef gereden. Ik had in eerste instantie mijn zinnen gezet voor de aanschaf van een roomster. Op aandringen van dhr. Bollen moest ik het verschil ervaren tussen de diverse pk's van de tsi motor. De roomster vond ik al een prima auto echter de hoge zit bij de Yeti maakte de keuze toch gemakkelijker.

Het hele proces rondom de aanschaf verliep ongedwongen en zeer klantvriendelijk.
 
Garage Bollen

Voor mij is het een perfecte garage, ik kan er binnenlopen er wordt altijd vriendelijk geholpen. IK kom al een aantal jaren bij deze garage, en ik hou wel van deze manier van bedrijfsvoering - eerlijk - betrouwbaar - behulpzaam.
Ook al heb ik meerdere dealers in de buurt, Bollen blijft voor mij met stip op nummer 1.
 

nomad

Senior Member
Helemaal eens. Keer geweest voor een beurt en kon lekker daar verder werken. Kopje koffie erbij.
 

nescafe

Nieuw lid
Heb mijn Skoda Octavia, wat trouwens mijn eerste Skoda is, ook bij Bollen gekocht, en moet zeggen, dat de ervaring die ik heb opgedaan, ook positief is.
Je hebt dan zeker het gevoel, van klant is koning, zoals ze dat wel eens zeggen.
Inruilprijs van de auto die ik inlever was ook de moeite waard,zeker dat ik er meer terug voor kreeg als bij andere garages.
Wat mij wel opvalt is, dat dealers die maar een merk verkopen, veel klantvriendelijker zijn, dat was ook bij mijn vorige auto zo, en als ik bij Bollen, nadien bij onderhoud ,zo verder behandeld wordt, dan is het ook niet verwonderlijk dat het dan bij een nieuwe auto, waarschijnlijk dan weer een Skoda zal worden.

Bij de oude auto dealer, moet ik ook de klantvriendelijkheid prijzen, want ook daar was ik zeer goed ontvangen in al die zeven jaar, dat ik daar kwam.
 

Ronbe

Senior Member
Kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande meningen.
Klantvriendelijk bedrijf, waar men nog moeite doet voor de klant. Nu ongeveer 1 jaar geleden mijn huidige Fabia besteld, na goede ervaringen met dit bedrijf met mijn vorige Skoda.
Ik werd tijdens de onderhandelingen zelfs attent gemaakt op het actiemodel Tour, dat pas veel later door Skoda gepromoot zou gaan worden.
Inruilprijs was goed, aflevering dik in orde. Men gaat hier nog informeel met de klanten om.
Er wordt je niets opgedrongen, en de servicebeurten worden (zover ik dat kan beoordelen) goed uitgevoerd.
Dealer zit in een oud pand in de binnenstad van Maastricht, geen grote showrooms met meters hoge ramen.
Ik ben tot nog toe hier altijd prima geholpen. Ik woon in Heerlen op 2,5 km van de Heerlense Skoda dealer, maar rij graag 25 km verder naar deze dealer in Maastricht. :xyxthumbs:
 
Bovenaan Onderaan