Bochtverlichting werkt niet meer

Na succesvol t raam mechanisme gerepareerd te hebben, was de raammotor die kapot was. Is nu t volgende probleem opgetreden. Bochtenverlichting dmv mistlampen werkt niet meer. Dit wordt tijdens t starten door n signaal en knipperend licht in dashboard duidelijk gemaakt. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn?
Een kapotte lamp?
Mistverlichting werkt gewoon.
Kapot regelapparaat?
Vocht in mistlamp?
Kan dit dmv vcds of vagcom uitgelezen worden?
Zijn er meer mensen op dit forum die dit probleem hebben gehad?

VAG-man

Forumguru
Zijn mistlamp en bochten verlichting dezelfde lamp?
Je kunt toch zelf controleren of de lamp kapot is door met draaiende motor je knipperlicht aan te zetten. Beide lampen kapot lijkt mij erg toevallig. Welke melding krijg je op je dashboard?

Ja de storing is met VCDS uit te lezen.

Antera

Donateur
Meestal een defecte lamp. Als er 1 defect is kan het zijn dat de complete bochtverlichting word uitgeschakeld. Maar dit was nog niet op deze fabia volgens mij. Maar weet je zeker dat je bochtverlichting hebt? Want een storing geeft geen knippert lampje maar een continu oranje lampje als kenmerk defect lampje.

Aanvulling op @VAG-man Let wel als je zelf gaat controleren dat je je licht aan zet anders werkt bocht verlichting niet.

Lees hem anders eens uit wat de oorzaak is

Knipperlichten heb ik ook al geprobeerd.
Werkt ook goed ,maar mistlamp gaat niet branden.
Heb ook op duitse forum zitten kijken.
Weet dat er 2 verschillende bochtverlichting zijn in koplampen en dmv mistlampen.
Op dashboard geeft hij dit symbol aan. Knipperend met waarschuwingsgeluid.
20201102_161145.jpg
Fabia is een pre facelift. Januari 2009
Ik ga t proberen met lampen te vervangen,als dat niet lukt laat ik m wel uitlezen.
@Antera @VAG-man
Zal dadelijk ook posten wat er in t instructie boekje staat.

hemi24

Forumguru
Was de F2 ook niet leverbaar met meesturende koplampen..?

edit: dat was al aangedragen zie ik net...

maar goed het boekje geeft op diverse pagina’s aan dat je een storing hebt in de bochtenverlichting.

Grappig, ik kende het waarschuwingslampje niet eens!

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Brochure uit VK 10 2009. Fabia sport heeft bochtenverlichting.

mij neem aan dat die van jou het stuur links heeft en van een modeljaar eerder is..? :cool:

Je post trouwens een lijst met opties, dus dat wil niet zeggen dat het erop zou moeten zitten.

Maar goed, je Fabia wordt dus geplaagd door een storing: uitlezen lijkt me de kortste klap!

Als jouw auto ook is uitgerust met de meedraaiende halogeen projectorlampen, kan ook daar een storing in zitten.
Als je het niet zeker weet: tekst staat in de ring rond de lamplenzen.

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Heb je de lampen gecheckt en alsnog vervangen voor de zekerheid?

Daarnaast kan het heel goed wat @hemi24 zegt. Ik heb heel stiekum ook een vermoeden dat dit zo is. Dat vermoed ik namelijk omdat er een Pijl bij staat en die staat er alleen met meesturende koplampen lijkt me. Als het een lampje is van je normale bochtverlichting krijg je niet dit tekentje maar een lamp defect melding

hemi24

Forumguru
Bijgevoegde afbeelding zouden de meesturende moeten zijn, te herkennen aan het 'nokje' aan de zijkant van de lensbehuizing :

upload_2020-11-3_16-59-5.png

Afgaande op je profielafbeelding heb je dat dus niet...

Toch nog drooggebleven en lampen vervangen. Probleem blijft is helaas niet opgelost. Waar ik wel achter ben gekomen is dat t stekkertje kapot is en dat t plastic glas van het lamphuis heeft losgelaten. Morgen ff kijken of ik z'on unit kan vinden en dan verder kijken wat t probleem is. 20201103_210859.jpg 20201103_210935.jpg 20201103_210829.jpg

hemi24

Forumguru
Oude schade?

snap nog steeds niet goed welke lampen je hebt vervangen en waarom?

mistlamp en bochtenverlichting zijn bij dit type Fabia toch één en dezelfde lamp?
Als de mistlampen gewoon werken, waarom dan vervangen?

schade is van vorige eigenaar. Zat met een tierip aan mekaar vast geklemd. Heb de lampen voor de zekerheid maar vervangen. Denk dat ik maar binnenkort uit gaat laten lezen. Hopelijk geeft dit een oplossing.

Bovenaan Onderaan