Bochtverlichting uitschakelen

Ik heb een Octavia 3 met Bi-Xenon. Kan ik de bochtverlichting ook uitschakelen?
In de handleiding is dit wat ze zeggen :

Dynamische bochtenverlichting
De lichtbundel vóór de wagen wordt na een stuuruitslag zo aangepast, dat de rijbaan
in een bocht wordt verlicht. Deze functie is bij alle snelheden boven 10 km/h
en in alle AFS-modi actief.

Verder staat er niks over in of uitschakelen. Iemand?
 
Omdat de auto mooie meedraaiende xenon verlichting heeft. De bochtenverlichting is een stuk geler en minder mooi (vind ik!) en wil ik graag uit hebben.. Maar ben bang dat het niet uitgeschakeld kan worden..
 

motomarz

Senior Member
Je zou in de hoekverlichting een kleur lampen kunnen zetten die beter bij de xenon past.
Maar ik ben het met je eens, die hoekverlichting hoeft niet per se aan bij meesturende xenon.
 

Joske

Forumguru
ok, ben terug mee ;)

kan zeker uitgeschakeld worden in VCDS, aangezien het ook ingeschakeld kan worden.. :)
 

mvneerbos

Senior Member
Ik vind het ook niet erg fraai, maar bij manouvreren buiten de bebouwde kom vind ik het toch wel erg prettig. Net even wat meer verlichting op de bocht / wegkant / sloot etc. Maar wanneer je voornamelijk in de stad rijdt zou ik het ook uit willen hebben.
 

micky

Forumguru
uiteraard uit te schakelen, aangezien ik ze zelf ook regelmatig aangezet het met VCDS, maar ook hier van mening, doe er een mooie bijpassende lamp in en je hebt het zelfde voordeel maar met een beter "gezicht"
 

Antera

Donateur
Het is maar wat je wenst. meesturende koplampen en bochtverlichting heeft zeker wel emer nut. Laatst toen ik met de Leen (ff vloeken) mercedes reed merkte ik savonds op dat de bochtverlichting duidelijk meer verlicht dan de meesturende koplampen.

Het is inderdaad net wat je wilt en de juiste leds erin zorgen ervoor dat het minder opvalt
 
Bedankt voor jullie reactie. Ik zal kijken of ik een paar mooie led lampjes kan scoren. En fijn dat het kan worden uitgeschakeld.
 

Borrie1973

Actief lid
Het gele licht vind ik ook wat minder, maar de meerwaarde van de bochtverlichting is er bij mij wel. Persoonlijk zou ik ze wat feller willen laten branden. Ergens op dit forum las ik dat iemand dit kon aanpassen ( weet niet meer wie), want die persoon meende dat de verlichting tijdens de functie bochtverlichting meer gedimd was dan tijdens de mist stand.
 

motomarz

Senior Member
Moet je wel Columbus aan boord hebben...

In het menu op de maxidot zit bij mij wel een "bochtverlichting",
alleen als je die uit zet gaat het meesturen van de Xenon uit, in plaats van de hoekverlichting...

Maar eh, bij de OIII is de hoek- en mistverlichting toch ook gescheiden?
Dus hoezo dan feller laten branden?
Maar goed, (led)lampjes er in met de kleur van de xenon, dan heb je waarschijnlijk al meer licht.
 
Bovenaan Onderaan