Bochtenverlichting Superb werkt af en toe niet

Goedemorgen,
Sinds februari in het bezit van de Skoda Superb Scout, geïmporteerd vanuit Duitsland (origineel komt deze uit Zweden). Soms krijg ik 's avonds de melding dat de bochtenverlichting (AFS) het niet doet. Maar gisteravond kreeg ik deze melding weer niet. Volgens de garage waar we de auto vandaan hebben, moet onze auto nu naar Duitsland omdat de garage dat niet voor elkaar krijgt om dat te ' resetten'. Heeft iemand hier ook wel eens problemen mee gehad? Soms wel en soms geen probleem? En zou die auto echt naar Duitsland moeten?
 

hemi24

Forumguru
Klinkt als een broodje aap...
Waarschijnlijk gaat de garage in Duitsland dan zeggen dat de auto naar Zweden moet?
 

Canon-Eye

Forumguru
Omdat hij het niet kan, verzint hij een kletsverhaal. Daar dus nooit meer een voet of wiel over de drempel!
 

Rainesh

Forumguru
Ok,

je kunt gewoon naar ieder willekeurig Skoda dealer toe gaan. Ik zou naar een grote toe gaan want je hebt gewoon nog fabrieksgarantie. Dus je hoeft niet naar de garage toe waar je de auto gekocht hebt, dat is onzin namelijk.

Dat ie helemaal terug naar Duitsland toe moet is al helemaal dikke onzin. Voor een second opinion kun je de auto laten uitlezen door iemand met origineel VCDS (HexV2/HexNet), VCP of Odis.

Het kan van een simpele module zijn tot een defecte koplamp.

DRL van mijn Audi was laatst opeens uitgevallen, geen storingen of iets dergelijks. Onder garantie heeft de dealer gewoon module en koplamp vervangen. Daar heb je fabrieksgarantie voor.
 

DommelBelgium

Forumguru
Bochtenverlichting ... even off topic ...

Wat is eigenlijk het verschil tussen dat kleine driehoekige lichtje onder de koplamp en de mistlamp vooraan ? Gaan die beide tesamen aan in de bocht of bij manouvreren ... ? Wanneer het ene, wanneer het andere ?
 

Cordoba

Forumguru
AFS is toch niet specifiek bochtenverlichting, maar het aanpassen van de lichtbundel afhankelijk van de omstandigheden? Ik kan me herinneren dat pakweg 2 jaar terug er ook een paar forumleden problemen hadden met AFS die de weg kwijt was, als ik het goed heb ging dat ook om Superbs, maar mogelijk ook om Octavia's. Ik durf ook niet meer te zeggen hoe dat afgelopen is, ik meen dat er een koplamp vervangen is, maar weet het niet zeker. Ook bij bijvoorbeeld de Seat Leon komt het het een enkele keer voor, @PizzaPieter had er problemen mee, maar dat ging vooral om aanpassen van de hoogteverstelling afhankelijk van het gewicht in de kofferbak.

Edit: hier een linkje waar ook duidelijk wordt gemaakt dat statische en dynamische bochtverlichting onderdeel is van het AFS systeem.
 
Laatst bewerkt:

Renkie

Forumguru
Inderdaad, fabrieksgarantie moet gewoon geen probleem zijn bij import. Dus je kunt gewoon naar de officiële Skoda dealer en die kan het oplossen.
 
Bovenaan Onderaan