BMW Z4 M40i

leon-cupra

Forumguru
Voor een echte cabriorijder moet de temperatuur niet uit twee cijfers bestaan ;) bij niet te veel wind kan je zelfs met vriestemperaturen open rijden. Heerlijk gewoon. Wel groot verschil tussen een twee-zitter en vier-zitter. In de Mazda voelde je amper wind(gewoon net boven de haren, amper in het interieur). In de benz, zelfs met windscherm, een stuk minder “aangenaam” (mij stoort het minder, mijn gezinsleden storen zich enorm eraan). Veel meer wind in het interieur.

daarmee, als opvolger van de benz komt er terug een 2-zittter. Met je kont quasi op de achteras en achterwielaandrijving geeft zo een fijn gevoel bij het spelen. Je voelt perfect aan wat de kont gaat doen of doet. Is bij de benz geheel anders.
Deze Z4 staat bij mij ook hoog op de shortlist als opvolger van de benz. De looks , scherpe lijnen, beetje agressieve looks, ... icm met achterwielaandrijving ... hebbuuuhhh :D
(wss niet de m40i, ligt ver buiten budget en binnenkort qua taksen in VL amper betaalbaar voor de gewone man).
 

Rallye

Forumguru
Vast een hele fijne auto. Het design is mij een beetje “too much”. Te hoog, teveel verschillende vlakken....
 

BartjeB

Senior Member
Wat een gave auto zeg! Maar wat een enorm prijsverschil voor 2 cilinders meer. Dat zijn wel lastige keuzes om te maken!
 

leon-cupra

Forumguru
@Okki oei, test gelezen .. wat nu met de model Y :deuk:
Altijd al fan geweest van de huidige Z4, zeker in dat smurfblauw, maar de prijs heeft mij toch altijd tegen gehouden. In BE 50.000€ voor een iets “dikkere” versie, dan nog niet de “dikste” versie en tweedehands … nee, dan zijn er voor 50.000€ betere keuzes.
 
Bovenaan Onderaan