BMW X2

sitechris

Donateur
Mijn bevindingen? De BMW X2 is gebaseerd op de X1 en de 2-serie Active Touring alleen hebben ze de auto kleiner en duurder gemaakt. Dat betekent dat hij best aardig stuurt en in de bochten blijft de koets mooi vlak. Het is geen hothatch, maar het stuurt best leuk voor een SUV-achtige.

De nadelen wegen echter zwaar. Deze auto heeft echt het M-sportpakket nodig om op de juiste manier op te vallen. Anders is het een schaap. Dat betekent dat de auto standaard op 19 inches worden geleverd en de auto megastug is. In mijn geval reed ik met een versie met 20 inch wielen en dat was gewoon ondoenlijk. Niervergruizend stug en zelfs torque steer. Dan is er de te hoge prijs. Je gaat voor een simpel tweelitertje al heel snel richting de 60k uit als je opties gaat bijplussen (vanafprijs 47k). De ruimte is echt zeer beperkt. Een BMW X1 is al niet ruim, alleen is de X2 nog eens 8 cm kleiner. Tel uit je verlies. En dan is er de motor, die ik saai en inspiratieloos vind. Bij een BMW X2 verwacht je iets meer auditief spektakel.

Nee, dit is niet een auto waar ik blij van word ook al stuurt ie best fijn! De auto is te duur, te klein en te oncomfortabel. Het is een marketingproduct en alleen dat al maakt de auto nog meer hatelijk.

https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-x2-sdrive-20i-2018/
 
Bovenaan Onderaan