Bram_O2
Actief lid
Ik zocht naar een Skoda Octavia RS TDI, als vervanger van mijn huidige 2012 Octavia 1.6 TDI. Uiteindelijk een BMW M3 SMG uit 2002 gekocht en die bleek na aanschaf niet koosjer, en die heb ik met wat mazzel retour (particuliere) eigenaar kunnen doen.
Eenmaal die S54 motor tot de 8000 toeren gejaagd ben je verknipt, dat wil je weer en daarom gisteren de knoop doorgehakt en de koop gesloten, ik word wederom (en dit keer is die gegarandeerd niet krom) de eigenaar van een BMW M3 SMG, dit keer een exemplaar uit augustus 2004.
Komt uit het land van de pasta, heeft 85.350 kilometers gemaakt. Te gast in Nederland sinds twee jaar, waar die weg stond te kwijnen in een hoekje in Meppel. Dat kan natuurlijk niet, en daarom heb ik de nobele taak op me genomen om met deze auto te doen waarvoor die gemaakt is, rijden!
Auto zit prima in de opties, achter het navigatiesysteem gaat namelijk een oldschool cassettedeck schuil, geweldig Verder CSL wielen met nieuwe Michelin Pilot Sport 4 S banden, een zwart lederen interieur en in mijn ogen echt één van de mooiste kleuren voor deze auto, Silbergrau.
Voordat de auto hier in de garage gaat logeren, wordt er eerst serieus onderhoud aan gepleegd:
Inspectie II
Lagerschalen vervangen
Subframe modificatie, de rubbers worden vervangen voor Powerflex geel
Airco onderhoud, die heeft al eventjes niets gedaan en moet natuurlijk in goede conditie blijven
Een keerring (?) in het diff wordt vervangen, en het diff krijgt de juiste olie
Rondom volledig nieuwe remmen, op de vooras komen CSL schijven, ziet er net wat beter uit achter die 19" jetsers
De radio/head unit en de wisselaar praten niet meer met elkaar, gaat opgelost worden
Uitlaatrubber vervangen
Alarm certificaat
Luxe kentekenplaten
Koplampsproeier goed in bumper zetten
Spotrepair, auto heeft helaas wel paar kleine roestplekjes. Dat was gisteren tijdens de AKK bij Procar wel een domper om eerlijk te zijn
Grondig polijsten en poetsen
Nog wat kleine dingetjes
Ik sliep al slecht gedurende het gehele M3 zoekproces, was vorige week donderdag wezen kijken en eerste indruk was positief, waarna ik nog slechter ging slapen. Toen er in Meppel een akkoord was voor een AKK bij Procar dat toch maar gedaan en die verliep eigenlijk erg goed. Compressie was super, blok en bak droog, bodemplaat schoon en op sommige plekken wat groene aanslag wat volgens Procar duidde op weinig kilometers/langdurig stilstaan. Dit match met de rest van de auto en de kilometerstand. Dus na terugkomt in Meppel maar meteen spijkers met koppen gaan slaan.
Wat gaat er verder nog gebeuren?
CSL/DME flash voor de SMG bak
Verwijderen begrenzer
Knipperlichten voor en in bumper vervangen (had ik nog liggen voor de vorige M3)
Koplampglazen vervangen (idem en aangezien dit zakelijk besteld is kan ik het niet retourneren )
Rijden! Kan niet wachten, deze zes weken worden een hel voor mijn vrouw vrees ik
Eenmaal die S54 motor tot de 8000 toeren gejaagd ben je verknipt, dat wil je weer en daarom gisteren de knoop doorgehakt en de koop gesloten, ik word wederom (en dit keer is die gegarandeerd niet krom) de eigenaar van een BMW M3 SMG, dit keer een exemplaar uit augustus 2004.
Komt uit het land van de pasta, heeft 85.350 kilometers gemaakt. Te gast in Nederland sinds twee jaar, waar die weg stond te kwijnen in een hoekje in Meppel. Dat kan natuurlijk niet, en daarom heb ik de nobele taak op me genomen om met deze auto te doen waarvoor die gemaakt is, rijden!
Auto zit prima in de opties, achter het navigatiesysteem gaat namelijk een oldschool cassettedeck schuil, geweldig Verder CSL wielen met nieuwe Michelin Pilot Sport 4 S banden, een zwart lederen interieur en in mijn ogen echt één van de mooiste kleuren voor deze auto, Silbergrau.
Voordat de auto hier in de garage gaat logeren, wordt er eerst serieus onderhoud aan gepleegd:
Inspectie II
Lagerschalen vervangen
Subframe modificatie, de rubbers worden vervangen voor Powerflex geel
Airco onderhoud, die heeft al eventjes niets gedaan en moet natuurlijk in goede conditie blijven
Een keerring (?) in het diff wordt vervangen, en het diff krijgt de juiste olie
Rondom volledig nieuwe remmen, op de vooras komen CSL schijven, ziet er net wat beter uit achter die 19" jetsers
De radio/head unit en de wisselaar praten niet meer met elkaar, gaat opgelost worden
Uitlaatrubber vervangen
Alarm certificaat
Luxe kentekenplaten
Koplampsproeier goed in bumper zetten
Spotrepair, auto heeft helaas wel paar kleine roestplekjes. Dat was gisteren tijdens de AKK bij Procar wel een domper om eerlijk te zijn
Grondig polijsten en poetsen
Nog wat kleine dingetjes
Ik sliep al slecht gedurende het gehele M3 zoekproces, was vorige week donderdag wezen kijken en eerste indruk was positief, waarna ik nog slechter ging slapen. Toen er in Meppel een akkoord was voor een AKK bij Procar dat toch maar gedaan en die verliep eigenlijk erg goed. Compressie was super, blok en bak droog, bodemplaat schoon en op sommige plekken wat groene aanslag wat volgens Procar duidde op weinig kilometers/langdurig stilstaan. Dit match met de rest van de auto en de kilometerstand. Dus na terugkomt in Meppel maar meteen spijkers met koppen gaan slaan.
Wat gaat er verder nog gebeuren?
CSL/DME flash voor de SMG bak
Verwijderen begrenzer
Knipperlichten voor en in bumper vervangen (had ik nog liggen voor de vorige M3)
Koplampglazen vervangen (idem en aangezien dit zakelijk besteld is kan ik het niet retourneren )
Rijden! Kan niet wachten, deze zes weken worden een hel voor mijn vrouw vrees ik