BMW M135i xDrive (2020)

sitechris

Donateur
De opvolger van mijn vorige auto (BMW M140i). Maar dan zonder achterwielaandrijving en zescilinder. Oei.

https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-m135i-xdrive-2020/

20200724_103414.jpg


20200724_103110-768x432.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Mooie conclusie over de 135ix. Is dan ook de reden waarom bmw het met de 135 kan permiteren om het concept zo te veranderen.
De vorige 135 en 140 zag je ook meer en meer in x-drive, net omwille om in alle omstandigheden het vermogen te kunnen benutten.
 

leon-cupra

Forumguru
Ook nog even naar de 140i gekeken als opvolger van de de MX5.
6 cilinder, achterwielaandrijving ... heerlijk maja aan de andere kant de running cost. In BE nog "betaalbaar" maar redelijk prijzig aan het worden wat de herverkoopwaarde ook geen deugd doet.
 

leon-cupra

Forumguru
Kan mij levendig inbeelding dat de beleving anders is.
Heb lang getwijfeld. Keuze wel voor een manuele, wou geen automaat. Is op dit moment een once in lifetime mogelijkheid, maar om volgende redenen niet gedaan
1) de voornaamste reden: zou het cabrio rijden te hard missen
2) maandelijkse kosten(taksen en verzekeringen) gingen een stuk hoger liggen. Kon ik niet verantwoorden tegen maar 5-7.000km per jaar te rijden
3)zeer hoog verbruik met al mijn zeer korte ritjes
4) dergelijk vermogen is nog amper te gebruiken. Zeker in mijn woon-werkverkeer waarvan de helft zone 30 is. Daarnaast zijn ze in BE ons serieus aan het pesten met flitscamera's en trajectcontrole. Zie je tegenwoordig mooi op de autostrade. Vroeger was je met 120 de traagste, nu ben je de vlotste met 120.
 
Bovenaan Onderaan