BMW iX xDrive 40

sitechris

Donateur
Ik heb de BMW iX xDrive 40 gereden. De instapper met kleine accu. De auto vinkt net niet alle 'boxes' af. De auto is heus comfortabel, luxe en ruim maar mist de finesse die je in dit segment wel mag verwachten. Dat geldt voor het onderstel, interieur, prestaties en zeker ook qua range. Mijn advies? Kies gewoon de plug-in hybride BMW X5 45e. Die auto kost hetzelfde en rijdt veel fijner (met dank aan de B58).

 

TL@

Forumguru
Wat een lelijk hok.

Hier in de straat staat er ook zo'n ding, in het echt nog lelijker dan op foto.
 

JeSko

Forumguru
Ik snap niets meer van BMW, kan het nog mottiger? Ga je toch spontaan van overgeven als je dat ziet rijden.. dat doet Audi toch beter.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Vooropgesteld dat ik die auto ook buitengewoon lelijk vind, met die instelling hadden we nu nog in T-fordjes gereden, of in de (wel mooie!) modellen uit de sixties (mijn mening!), hoewel ook toen missers voorkwamen.
Maar nu er veel minder of geen koeling meer nodig is, en verlichting door LED kleiner en kouder kan zijn, konden de ontwerpafdelingen 'los' gaan, en da's niet altijd even geslaagd.
 

TL@

Forumguru
Een e-Tron GT is wel mooi, de Porsche Taycan ook.

Betaalbaarder: de hyundai ioniq 5 is ook best te pruimen.
 

MarcoO2

Forumguru
Mag ik de Kia EV6 aan dat rijtje toevoegen?

@Peter-036 heeft wel gelijk: vroeger was het "vorm volgt functie". En nu veel functie vervallen is, zijn de vormen ook losbandiger dan ooit.
 

Tees

Donateur
Ik vind de Ioniq 5 juist eentje die een beetje hetzelfde probleem heeft, alleen hebben ze daar de neus heel klein gemaakt (maar wel die rare horizontale neus) en bij de beamer heeeeeeel groot. Die iX is wel echt vreselijk lelijk.

De Kia is ook niet helemaal mijn stijl, maar de Kona en de Enyaq vind ik best mooie auto's. Ik hou ook niet zo van dat futuristische...
 
Bovenaan Onderaan