BMW E36 Cabrio M50 2,5L 500+Pk

Skoda Ramon 83

Forumguru
Er werd aan mij gevraag om wat foto's te posten van een ander project van mij.
En vandaag wat tijd gehad voor wat foto's bij elkaar te rapen en te poste.
Hier wat pics waar de M50B25TU Turbo motor in stapjes in elkaar wordt gezet.

Zo was de auto eerst en wordt momenteel helemaal opnieuw opgebouwt.







Met een grotere turbo en een sterkere motor

De hele motor is compleet nieuw.
Van zuiger en cilinderkop naar distrubutie en alle pakkingen en keeringen















Hier hebben we een adapter flens laten aanpassen voor de ITB's te kunnen plaatsen.
En de inlaat poorten nog wat geflowt.



Eerste ITB's eens erop gezet.
De kelken worden nog netje gemaakt en de slang klemmen op nieuw opgepolijst.
Heb nog een ander oliefilter deksel waar je olie temp en olie druk sensor in kan plaatsen maar deze wordt nu aangepast omdat deze niet meer past door de ITB's :(






 
Laatst bewerkt:

Skoda Ramon 83

Forumguru
Dacht post ook nog wat van wat ander mooi spul

Dit is de nieuwe koppelings set.

Geen dubbelmassa vliegwiel en we gaan van 12kg vliegwiel naar 6 kg :) plus nieuwe bouten.
Nieuwe 6 pucks koppelings plaat en nieuwe drukgroep.



Ook een nieuwe waterpomp van Steward voor 20% meer koeling.
Links de oude rechts de nieuwe. ;)



Vems stand alone systeem.



Carbonne afdek plaat voor de Mishimoto M3 radiator



En als laatse nog wat pics van de BBS RC032&38
Van deze zijn nu de harten en de binnen kant van de velgen gestraalt.
De randen worden volgende week hele maal opnieuw gepolijst.





 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Dit zijn de BBS RC 035 8J

Heb er 3 eentje word het reserve wiel vond dit mooier als een gewone velg
2 van de velgen zijn reed voorzien van Zestino Semi Slicks 215/45 R17
andere band wordt de belettering ook nog wit gemaakt van de band :wink:
Achter komt 235/45 R17.






Dit zijn de BBS RC 038 9J





Hier heb ik al wat kaal gemaakt voor straks door te laten lassen.
Moet nog een keer er over heen gaan en dan binnenkant wielkast en dan zijn ze las klaar.
De blauw omcirkelde gaten worden nog allemaal dicht gelast :D





Hier een foto van de verstevigings platen voor het subframe.
De platen zelf moeten we ook nog wat kaal maken en dan zijn deze ook las klaar.



Foto van de onderkant , zit vrijwel niks meer onder.



En hier dan een Replica van een GT splitter.
Deze splitter is precies het zelfde als de oem splitter van de BMW E36 GT


 
D

Deleted member 24009

Mooi project! Ben benieuwd naar het eindplaatje!
 

LT83

Forumguru
Respect....wat een gaaf project. Ondanks dat ik de BMW wel een beetje "fout" vind is hij wel erruggg lekker ;)
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Zeg , waarom heb je gekozen voor een e 36 en geen 30 of 46 ?
Persoonlijk vind ik de E30 wel het meest oer M3 zeg maar .


Deze E36 Cabrio heb ik al een tijdje.
En ik deed ook heel veel met BMW E36 onderdelen had daar een bedrijf in.
Maar dit is ook geen M3 is een 2.5 met gietijzer onderblok deze kunnen meer aan dan alu ondeblok zoals e46 m3

En waarom geen een E30 M3.
Zijn heel prijzig 20.000 tot 30.000 euro en als je er een hebt moet je zeker niet de wagen ombouwen naar turbo enz. zoals ik met deze doe.
Dan kan je fluiten naar de dagwaarden.

En ook alleen de e30 en e46 m3 versie zijn verbreed dus een normale e30 en e46 is niet mooi
En een gewone e30 en e46 is ook niet mij smaak :pieker:


Daarom mijn besluit om mijn eigen cabrio op te offeren voor dit.
Beste was een sedan versie ( deze hebben het stevigste chassies )
Maar ik had nu eenmaal een cabrio en in een zeldzamere kleur Diamand Zwart.
En had besloten hier een groot project van te maken.

Maar het gaat spoedig.
Ben net klaar met een MR20 SW20 met een Beams motor erin deze hebben we gemaakt voor de vrouw en nu weer 100% aan de cabrio bezig.
Maar het kost gewoon veel tijd.
Ik zal hier geregeld wat foto's poste.
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Bedankt Corne de Kluijver.

Zal van het weekend nog wat pics proberen te poste wat we nu aan het doen zijn en hoe hij erbij staat.
Ben ook benieuwt naar jouw project :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan