___JC___
Forumguru
Ik kreeg vanmiddag even de gelegenheid een stukje te rijden in een nieuwe 325d High Executive met handbak. Wou dat toch even met jullie delen.
Allereerst, hij is duur.Verschrikkelijk duur. De versie zoals ik even mocht beroeren kost 53k. Das dus ruim een ton in ouderwetse guldens voor een 3 serie diesel......slik...
Mijn referentiekader is een 2.0TDI met abt chip voor 36k met opties. Ongeveer gelijk in vermogen en ruimte. Allebei een 6bak en daar stopt het vergelijk eigenlijk wel.
Dan de BMW. Kortgezegd, man o man wat een auto is dit.
De motor is een 3 liter 6 cylinder diesel met ongeveer 200pk en 400NM maar hoe dat afgeleverd wordt is echt super. Stationair of op lage toeren hoor je m bijna niet maar als je m flink de sporen geeft klinkt ie echt super! Een mooie sportieve 6 cylinder roffel komt je tegemoet. De trekkracht is minder explosief dan bij de 2.0TDI van VW maar is over het hele toerenbereik beschikbaar. Vanaf 1.200 tot 5.000 is het gaan, gaan, gaan. Stukje snelweg liet al snel ruim 200 op de teller zien. Ik denk dat mijn Octy vooral op hoge snelheid echt niet aan gaat kunnen haken met dit ding.
Dan het rijden. Of je het nou toe wil geven of niet achterwielaandrijving rijdt gewoon lekker. De voorwielen hoeven alleen maar te sturen terwijl de achterwielen het vermogen makkelijk op de weg loslaten. Het sportonderstel is aan de stoterige kant maar drempels waren goed te nemen. Zoals het een BMW betaamd is ie niet de bocht uit te krijgen. Het doet een beetje denken aan een trein maar die rails is wel erg goed weggewerkt moet ik zeggen. Remmen doet ie super, kijken naar het pedaal is stilstaan.
Het was een high executive dus tutti lamponi. Leer, xenon, lekkere sportstoelen met elektrisch verstelbare lendensteun. I-drive is echt een heel mooi systeem en het scheelt een heleboel knoppen op het dashboard. De sleutel is een soort stekker met een startknop om de boel tot leven te brengen, het blijft een leuke gadget.
Wat me ook opviel was de ruimte. Waar de oude 3 serie gewoon krap was is deze echt ruim. Ik kon mn 2,10 meter goed kwijt voorin en ook achter me had een kind van 12 of een pigmee nog wel een paar uurtje kunnen vertoeven.
Ik ga snel mn leasebudget op een of andere manier opschroeven want dit is toch echt een auto die ik graag zou leasen over 2 jaar.
:worshippy::worshippy::worshippy:
Allereerst, hij is duur.Verschrikkelijk duur. De versie zoals ik even mocht beroeren kost 53k. Das dus ruim een ton in ouderwetse guldens voor een 3 serie diesel......slik...
Mijn referentiekader is een 2.0TDI met abt chip voor 36k met opties. Ongeveer gelijk in vermogen en ruimte. Allebei een 6bak en daar stopt het vergelijk eigenlijk wel.
Dan de BMW. Kortgezegd, man o man wat een auto is dit.
De motor is een 3 liter 6 cylinder diesel met ongeveer 200pk en 400NM maar hoe dat afgeleverd wordt is echt super. Stationair of op lage toeren hoor je m bijna niet maar als je m flink de sporen geeft klinkt ie echt super! Een mooie sportieve 6 cylinder roffel komt je tegemoet. De trekkracht is minder explosief dan bij de 2.0TDI van VW maar is over het hele toerenbereik beschikbaar. Vanaf 1.200 tot 5.000 is het gaan, gaan, gaan. Stukje snelweg liet al snel ruim 200 op de teller zien. Ik denk dat mijn Octy vooral op hoge snelheid echt niet aan gaat kunnen haken met dit ding.
Dan het rijden. Of je het nou toe wil geven of niet achterwielaandrijving rijdt gewoon lekker. De voorwielen hoeven alleen maar te sturen terwijl de achterwielen het vermogen makkelijk op de weg loslaten. Het sportonderstel is aan de stoterige kant maar drempels waren goed te nemen. Zoals het een BMW betaamd is ie niet de bocht uit te krijgen. Het doet een beetje denken aan een trein maar die rails is wel erg goed weggewerkt moet ik zeggen. Remmen doet ie super, kijken naar het pedaal is stilstaan.
Het was een high executive dus tutti lamponi. Leer, xenon, lekkere sportstoelen met elektrisch verstelbare lendensteun. I-drive is echt een heel mooi systeem en het scheelt een heleboel knoppen op het dashboard. De sleutel is een soort stekker met een startknop om de boel tot leven te brengen, het blijft een leuke gadget.
Wat me ook opviel was de ruimte. Waar de oude 3 serie gewoon krap was is deze echt ruim. Ik kon mn 2,10 meter goed kwijt voorin en ook achter me had een kind van 12 of een pigmee nog wel een paar uurtje kunnen vertoeven.
Ik ga snel mn leasebudget op een of andere manier opschroeven want dit is toch echt een auto die ik graag zou leasen over 2 jaar.
:worshippy::worshippy::worshippy: