BMW 320D

Voor het werk een paar weken geleden even naar Spanje geweest. Daar stond, t.b.v. de 500 km die we moesten rijden die paar dagen, een BMW 320D Sedan voor ons klaar met iets meer dan 700 km op de teller.

Het eerste dat opviel was dat de auto heel erg klein is, van binnen in elk geval. De kofferruimte was niet om over naar huis te schrijven en met 2 Carry-on size koffertjes zat ie behoorlijk vol.
Toen maar ingestapt. Al snel werd duidelijk dat iemand van meer dan 1,60 meter niet achterin wil zitten, het past gewoonweg niet. Zelf ben ik 1,85 meter en kon voorin makkelijk zitten. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik de stoel in de laagste stand moest zetten en redelijk ver naar achteren.
Nu konden we bijna gaan rijden. De pil in het dashboard gestoken en op start gedrukt. Auto in Drive (het was een automaat) en rijden maar. Dat ging een stuk beter. De auto reageert bijzonder goed op het gas en wil, ondanks dat het een automaat is, toch goed vooruit. Ook heb ik nog even de Manual stand en Sport-drive uitgeprobeerd waarbij het me opviel dat er geen merkbaar verschil zat in gedrag tussen gewoon-drive en sport-drive. Manual is wel geinig maar echt doortrekken kan niet omdat ie dan toch zelf schakelt.
Rijden is echter wel subliem, voor ik het goed door had reed ik over 190 (op GPS) terwijl je daar in de auto eigenlijk niets van merkt.
Een paar dingen nog die ik vreemd vond van een merk als BMW
-De bediening voor de electrische ramen zit zover voor in de deur dat je er niet bij kan, je moet dan dus naar voren leunen.
-Geen Cruise Control. Dan koop je een auto voor zo verschrikkelijk veel geld en dan krijg je niet eens Cruise Control.
-Boordcomputer is minderwaardig. Alleen afgelegde afstand in deze trip en buitentemperatuur, zeer minimaal.

Samengevat vond ik het een echte auto die je koopt om hard mee te kunnen rijden en vooral heel stoer mee te doen. Het comfort en uitrusting vond ik aardig maar niet vergelijkbaar met b.v. Skoda. Dan is de BMW veel minder auto voor veel meer Geld. Eigenlijk was ik nogal teleurgesteld in deze auto. Veel geld voor weinig auto, en je moet vooral niets mee willen nemen, want dat gaat niet.

Maar het wel leuk om er 190 mee te rijden.
cool.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Een hatchback? Eh...

Merk je met zo'n automaat nog iets van de lol van achterwielaandrijving? Of is dat vakkundig weggemasseerd?
 
Even verandert in Sedan (ga er van uit dat dat wel goed is).
Van de achterwielaandrijving merk je niets, de automaat zorgt er voordat je bij wegrijden dat altijd netjes doet ook al ga je vol gas.
 

Chris

Lid
Twee jaar geleden ook eenmalig in spanje als huurauto BMW320D gereden, dit als gratis upgrade omdat de bestelde peugeot 406HDI niet aanwezig was. Was nog wel het vorige model en geen automaat. In een woord voor mij: WAARDELOOS!

Vond alles er niks aan, behalve uiterlijk dan. Slechte stoelen, belaberde binnenruimte en moter viel ook tegen voor zoveel pk's(was misschien omdat ik al eens gereden had in 130PK superb?)

Vorig jaar nog een keer in Spanje geweest en toen een A4 TDI 130 gehuurd........ man man man, wat een fijne auto vergelijken met de bagger BMW.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind BMW niks, was blij ermee tot ik ging rijden......

Met alle respect voor BMW rijders, maar voor mij liever audi als ik het geld zou hebben.....

MVG,

Chris
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boudewijn</font><hr />

Van de achterwielaandrijving merk je niets, de automaat zorgt er voordat je bij wegrijden dat altijd netjes doet ook al ga je vol gas.

[/ QUOTE ]

Ik had 't niet zozeer over het wegrijden, maar over de bochten. Die moeten met achterwielaandrijving toch leuker zijn. Althans, zo is de theorie...
grin.gif
 
Niets van gemerkt en ik heb toch best behoorlijk de bochten genomen (doe ik in mijn Octavia ook, erg leuk om de dikke mercedessen en volvo's voorbij te vliegen). Om eerlijk te zijn: Het is dat je het zei maar anders had ik niet geweten dat het een achterwielaandrijving was.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boudewijn</font><hr />

Niets van gemerkt en ik heb toch best behoorlijk de bochten genomen (doe ik in mijn Octavia ook, erg leuk om de dikke mercedessen en volvo's voorbij te vliegen). Om eerlijk te zijn: Het is dat je het zei maar anders had ik niet geweten dat het een achterwielaandrijving was.

[/ QUOTE ]

Als je in de bochten niet hebt gemerkt dat het een achterwielaandrijver is dan heb je de bochten niet hard genoeg genomen...
grin.gif
 
Dat zal het zijn
smile.gif

Overigens kreeg ik 'm ook niet zover dat de traction control er in sloeg, hetgeen me met mijn Fabia 1.9TDi regelmatig lukte. Ik had de indruk dat de auto nogal veel zelf bepaald en dus het 'sportieve' rijden zelf een beetje tegen houdt. En met een automaat kan die dat natuurlijk makkelijker.
 
Bovenaan Onderaan