BMW 128ti

Noord26

Forumguru
Richting de 60K gaat een goed uitgeruste 128ti dacht ik al snel. Als je afkeer hebt tegen EV rijden en de ruimte op de achterbank en kofferbak niet nodig hebt: relatief veel speelgoed voor je geld met dagelijkse bruikbaarheid.

Als petrol-head prima keuze. Met breder vizier kom je voor net over 60K een EV6 GT tegen.. Meer als 550pk, 4 wiel drive, gigantische grote auto tov een 1 serie.
 

leon-cupra

Forumguru
Voor 60k een dikke M2 kopen met net de kop af. 6cilinder , achterwielaandrijving en looks waarbij de kwijl iedere keer uit je mond loopt :jaja:
 

sitechris

Donateur
Voor 60k koop je heel veel moois, alhoewel veel vergelijkingen ook appels en peren zijn. Als je voor een hothatch in de markt bent, dan zul je niet snel een EV / SUV kopen. En omgekeerd.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb al mijn wagens full risk verzekerd. De M2 is van allemaal de goedkoopste. Ondanks prijs en vermogen een stuk hoger liggen dan de rest. :arghh:

Als je normale banen doet is het verbruik ook niet zodanig meer dan een hothatch. Zal een paar liter verschillen. Niet dat je daar op zal leeg lopen. Mijn 4cilinders die ik gereden heb zaten ook met mijn ritten op gemiddeld 12-14L/100km De M op 20 :pardon: M-eigenaars met een normaal baangebruik zitten rond de 10L/100km.

Onderhoud is zowiezo duur bij een bmw stealer dus tja …

Grootste verschil zal hem in de bijkomende taksen zijn , zowel in BE als in NL.

Persoonlijk , na een 6maanden ermee te maken rijden, vind ik dat het , als autoliefhebber en wanneer de portemonnaie het toelaat, een wagen is die je ooit eens moet hebben. Ras apart … en zelfs uitstervend.
 

nakharry

Forumguru
Net zoals het bij Mercedes pas begint vanaf de C klasse begint het leven bij BMW pas vanaf de 3-serie en de rest zijn zoals ze dat hier noemen "truttenschudders".

De oude 2 serie had hier als bijnaam "de pantoffel" man man man afschuwelijk lelijk voertuig:deuk:

Just my 2 cents.
 

sitechris

Donateur
Nieuwe Golf trekt me niet. Interieur stap terug tov 7.5 en infotainment werkt dramatisch. Dan nog die stomme haptische knoppen op het stuur die totaal niet werken. Nee, dat levert me teveel ergernissen op.
 

brepus13

Forumguru
Voor 60K ( of minder) heb je ook een mooie 997.2 dan heeft iemand anders al mooi heel veel bpm mogen afdragen.
 
Bovenaan Onderaan