Blutooth module

Supernaturol

Actief lid
beste Skoda rijders,

Zit enige tijd met een probleem die me dwars zit.

Ik had een Columbus met een Bluetooth module onder me stoel in me o2 vervolgens is er een Kenwood erin gekomen. En nu zit een Amundsen + in, gekocht via ren mede forummer.


Alleen in de maxi dot scherm vind hij m'n iPhone 6 wel maar kan geen verbinding maken.

Ligt het dan aan me module of omdat er een andere radio in zit of aan me telefoon??
 

Supernaturol

Actief lid
Een Nokia Voor heen


Module nr :5n0035730b
Sw: 8502
Hw:15

Betekend dat m'n module verouderd is?
En kan je ook evt updaten?
 

Bakkertje

Forumguru
Jouw module ondersteund alleen rsap en dat doet je iphone niet. Daar is al eerder een draadje over geweest. Even zoeken op je moduletype en dan ben je daar zo uit.
Op aliexpress.com worden veel modules aangeboden voor een paar tientjes
 

Supernaturol

Actief lid
Oké dat is me nu duidelijk. Echter zie ik op die site de bomen het bos niet meer welke ik moet bestellen.

En na installatie moet ik nog aanmelden of is het plug en play
 

andrehj

Forumguru
Gewoon het nieuwste type bestellen (3c8 035 730 E). Dan heb je ook de betere bluetooth audio ondersteuning en de laatste bugfixes. Deze wordt op ebay (.de) al voor 115 euro of minder aangeboden. Daar zou ik niet voor gaan prutsen.
 

Bakkertje

Forumguru
Op http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Telephone_Retrofitting kun je zien welk profiel welke module ondersteund. De laatste versie waar @andrehj naar verwijst heeft ten opzichte van andere modules ook de mogelijkheid om een wifi hotspot te maken, maar dat werkt weer alleen icm een rsap telefoon (en die zijn er niet zo gek veel meer, iOS en Windows Phone ondersteunen het niet en de laatste android versies ook niet).
Je moet een module hebben met ten minste HFP om handsfree te kunnen bellen en A2DP om audio te kunnen streamen.
 

Octavia32

Forumguru
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat het nut is van wifi hotspot als het ook op je mobiel kunt aanzetten.

Of gaat er een simkaartje in de bluetooth module. Want bij mijn c type heb ik dat namelijk niet.
Ik gebruik gewoon een aparte wifi hotspot die werkt dmv dual sim kaart.

uploadfromtaptalk1427871509828.jpg

En anders dus via de mobiel
 

Bakkertje

Forumguru
Hmm, kleine afbuiging maar wel interessant. In de folder van mijn Passat staat dat een wifi hotspot onderdeel is van het executive pakket, tegelijkertijd zit er een comfort bluetoothmodule in. In het geval van auto's op basis van het MQB platform, zit dit volgens mij allemaal in de navigatiemodule (in het handschoenenkastje).
Nu dacht ik dus met een telefoon met rSAP ondersteuning klaar te zijn om de hotspot aan te zwengelen, maar niets is minder waar. Mijn eigen auto verbind enkel op basis van het hands free protocol. Gisteren kreeg ik een golf mee met "premium" carkit en daar werd wel op basis van rSAP verbinding gemaakt. Maar die had dan weer geen wifi aan boord..

Nu ben ik een beetje lost voor wat betreft de wifi hotspot via de carkit, ik weet wel dat VW inmiddels een USB dongle heeft uitgebracht waarmee je de auto aan Internet kunt koppelen en dan dus ook het hotspot kunt activeren. Maar dan moet je en een dongle kopen (80 euro) en een tweede sim kaart hebben. Dat stond er in de folder natuurlijk niet bij, weer lekker misleidend zullen we maar zeggen. Want dan kan ik net zo goed de manier van @Octavia32 gebruiken..
 
Bovenaan Onderaan