Bluetooth start niet automatisch

Hallo,

Ik heb sinds kort een Skoda Octavia van 2019 (firmawagen). Super auto, enkel een lastig probleem. Elke eerste keer van de dag dat ik de auto gebruik verbind de bluetooth niet. Eigenlijk verbind er niets met de gsm. Als ik naar phone ga zegt hij dat ik de bluetooth moet inschakelen en als ik dat dan probeer zegt de auto nadien dat telefoon niet beschikbaar is. Ook android auto werkt niet. Als ik de auto dan is stil leg en sleutel uit contact haal of ik reset het systeem werkt het meestal direct wel.

Weet iemand een oorzaak of oplossing?

Bedankt alvast!
 

redriver

Actief lid
Heb je al een volledige reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd ?
Heeft je telefoon ook koppelproblemen met andere apparatuur, denk hierbij aan bluetooth luidspreker of koptelefoon ?

Werkt je telefoon wel in een andere auto ?

Allemaal vragen om e.e.a. uit te sluiten.
 
Volledige reset uitgevoerd maar geen verschil.
Sinds gisteren een nieuwe telefoon. Hoopte hiermee het opgelost te hebben maar zonder succes. Telefoon geen problemen met andere toestellen.

Vreemde is dat het echt enkel is wanneer ik de eerste keer de auto gebruik 's ochtends. Daarna helemaal geen problemen voor de rest van de dag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

redriver

Actief lid
Je zou de vraag ook 's weg kunnen leggen bij de Skodadealer. Wie weet is het na een mogelijk beschikbare update wel verholpen ?
Je zegt dat het alleen 's ochtends is bij de eerste start. Geef je daarmee aan dat het bij een 2e of 3e start op dezelfde dag niet voorkomt ? Lijkt me wat vreemd dan ...
 
Inderdaad, het is enkel 's ochtends dat het probleem voorvalt. De rest van de dag werkt het allemaal zoals het hoort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...
Je zegt dat het alleen 's ochtends is bij de eerste start. Geef je daarmee aan dat het bij een 2e of 3e start op dezelfde dag niet voorkomt ? Lijkt me wat vreemd dan ...
Inderdaad, enkel bij de eerste keer starten op een dag. Vanaf de volgende keer starten later die dag altijd direct verbinding. Vind het zelf ook heel vreemd ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb met mijn rapid gehad dat dit niet lukte. Sterker nog, geregeld ging het hele systeem rebooten (terwijl je rijdt). Afijn, heel nieuw systeem erin, was ook niet de oplossing. Het probleem bleek later een corrupt sd-kaartje wat erin zat. (die er al 2 jaar inzat...)

Kortom, haal alle sd-kaartjes er eens uit en heb je dan het probleem ook ?
 
Bovenaan Onderaan