Bluetooth koppelt niet

Raymond2010

Nieuw lid
Mijn nieuwe Moto G3 (2015) telefoon koppelt niet aan de Octavia van 2010. Hij herkent hem wel, maar geeft aan dat hij niet compatibel is. Andere telefoons gaan goed. Weet iemand hoe dit op te lossen?
Alvast dank.
 

Raymond2010

Nieuw lid
Dank voor je reactie, maar ik heb geen idee waar dit op te zoeken is en hoe dit aan/uit te zetten is. Ik heb een Skoda Octavia Greenline van 2010.
 

hemi24

Forumguru
Probeer eens volgende op je telefoon: Instellingen > Bluetooth > Geavanceerde Buetooth-instellingen > Externe SIM-modus [aanvinken]
 

Raymond2010

Nieuw lid
Ik heb die keuze niet in mijn telefoon. Android 5.1.1 heeft als submenu bij Bluetooth alleen: Naam wijzigen, overdrachtsgeschiedenis. Geen geavanceerde instellingen.
 

Raymond2010

Nieuw lid
Bedoel je het display met Maxidot of is dat een andere optie? Ik kan het niet in het instructieboekje vinden maar heb gelezen in het forum dat het een uitgebreid display is. Ik weet niet of ik die uitgebreide versie heb. Op het display kan ik met de bedienknoppen op het stuur de tekst krijgen:
No paired phones found (in groot tekstvak) en eronder de keuzes:
Connect
Device search
SOS

Als ik na Device Search laat zoeken, vindt hij mijn MotoG3, maar als ik klik op connect, geeft hij:
Telephone not compatible.
Hij vindt hem dus wel, maar kan niet verbinden.

Bij opstarten zoekt hij naar een eerder gebruikte telefoon, maar die blijft hangen.
Ik heb in het instructieboekje gezien dat er 3 telefoons verbonden mogen zijn en er staan 3 namen in de lijst van de eerdere eigenaar.
In het boekje staat dat je dan een gebruiker moet verwijderen maar niet hoe dat moet.
 

hemi24

Forumguru
En als je Connect selecteert, kun je dan niet de oude verbonden telefoons verwijderen?
 

Raymond2010

Nieuw lid
Nee, als de laatst gebruikte telefoon voorstaat, is de enige keuze dan Cancel.
Als de eerste niet pakt, komen de andere 2 daarna voor met hetzelfde keuzemenu.
Ik denk dat je misschien kunt verwijderen als eerst de verbinding met mijn nieuwe toestel wordt gemaakt.

Het lijkt alsof de bluetooth versies/systemen verschillen.
Raar, want ik kan mijn mobiel makkelijk verbinden met koptelefoon, smart TV en mijn oude Parrotsysteem.
 

Raymond2010

Nieuw lid
Nee, hij blijft bij de aangegeven menu's. In het boekje staat dat hij (als hij verbinding maakt) een 4 cijferig nummer vraagt op de telefoon.Maar zo ver komt hij niet.
 

andrehj

Forumguru
@Raymond2010 Jouw probleem is op de forums al meermalen behandeld. Zoek op dit forum maar eens op rsap en mijn naam. Dan vind je onder meer deze posts:
1.
2.

waarin je probleem (en de oplossing) duidelijk wordt uitgelegd.

Tip: Gebruik eerst eens de zoekfunctie voor je een probleem post.
 

Raymond2010

Nieuw lid
Nog nooit gehoord van rsap maar ik heb je artikelen bekeken en begrepen dat de telefoon rsap moet ondersteunen en mijn Motorola doet dat blijkbaar niet.
De oplossing van een nieuwe BT-module voor € 180 in de auto is mij veel te duur. Een update naar Android 6 van mijn telefoon komt er aan en ik wil even wachten of het daarmee lukt. Als dat het geval is laat ik het hier weten.
Allen dank voor de moeite om reactie te geven.
 

andrehj

Forumguru
Hier zijn wel een paar kanttekeningen bij te plaatsen:
1. Nieuwe module (3C0 035 730 E) vind je al vanaf 140 euro op Ebay.
2. Heb je al gekeken of je huidige telefoon door android-rsap ondersteund wordt? Dat is veel goedkoper dan een nieuwe module.
3. Android 6 gaat je probleem gegarandeerd niet oplossen.
 

Zwapp

Forumguru
Welke andere telefoons heb je geprobeerd als ik vragen mag?
Kun je niet vanaf je toestel zoeken naar de bluetoothverbinding van de auto?
Zo moest ik dat doen in mijn vorige auto namelijk...
 
Ik heb de nieuwe Nexus 5x 2015 met android 6 en koppelt prima met bluetooth in mij Octavia RS van 2009.
Ik heb de auto gestart en toen op mijn telefoon de skoda-UHV bluetooth laten vinden en gekoppeld.
 
Bovenaan Onderaan