Bluetooth koppelen

Ronjongbloed

Nieuw lid
Hallo,
Ik zie op mijn MFD dat ik een telefoon via Bluetooth kan koppelen maar ik weet niet.hoe op de een of andere manier kom ik niet in de paring mode. Ik heb een radical r-c11vw1 radio waar ik mijn gsm op gekoppeld heb als ik via het stuurwiel de Bluetooth selecteer gaat mijn radio naar het Bluetooth menu maar ik kan ze niet synconiseren of koppelen
Weet iemand hoe ik dat moet doen

Met vriendelijke groet
Ron
 

Rallye

Forumguru
En als je het vanuit je telefoon probeert?

Zit er wellicht een niet op de Radical aangesloten bluetooth-module onder je passagiersstoel?
 

Ronjongbloed

Nieuw lid
Oké helder maar hoe kan ik dan de telefoon via het stuurwiel koppelen ik zie de optie maar kan niet het vinkje zetten bij het koppelen
 

hemi24

Forumguru
mijn beste gok: NIET…

Volgens mij heb jij een auto waar een naderhand gemonteerd radio/navigatiesysteem in is gemonteerd wat bluetooth heeft en daarnaast zit er waarschijnlijk nog een af-fabriek geleverde bluetooth carkit in je wagen die nog via het stuuwiel geselecteerd kan worden, maar die nergens verbinding mee heeft…
 

Tees

Donateur
Wel interessant dat de radio wel overschakelt naar Bluetooth als dat in de MFD geselecteerd wordt. Dat doet toch vermoeden dat er wel iets van een koppeling is tussen de de twee...

Overigens moet bij mijn O2 met af-fabriek Amundsen+ de telefoon sowieso gekoppeld worden via de MFD, als ik t via de radio zelf probeer geeft ie een melding dat t via de MFD moet.
 

Ronjongbloed

Nieuw lid
Het rare is dat ik niet via het mfd kan koppelen hij geeft de melding " gekoppelde apparaten" maar daar staat niets in en ik krijg geen optie om iets te koppelen, erg frustrerend
 

EdK

Forumguru
Je hebt een niet orginele mediakit in je wagen hangen
Die mediakit kan blijkbaar wel de MDF aansturen , maar dit wil nog niet zeggen dat je media unit dus met de stuurbediening overweg kan.
Kan best zijn dat je volume knoppen voor het geluid het wel doen maar dat andere dingen het dus niet doen.
Je telefoon koppelen aan de media unit doe je in algemeen vanaf je telefoon naar je unit toe en niet andersom,
Als het lukt om de boel goed te koppelen dan heb je een kleine kans dat je nog wat met de stuurbediening kunt.

En anders iemand zoeken die handig is met VCDS en misschien wat kan betekenen hierin om te kijken of alle mogelijkheden aanstaan in VCDS mbt carkit / navi etc
Maar hou er stilletjes rekening mee dat het niet gaat werken

Kunt nog op website van je Media unit kijken of ze firmware updates hebben die misschien wat problemen verhelpen !?
 

Ronjongbloed

Nieuw lid
Ik kan de "eigen" module niet in de paring mode krijgen en voor de controle waar onder de stoel zit de module en hoe groot is deze dan?
 

Cordoba

Forumguru
Het zou me niet verbazen als koppelen om veiligheidsredenen alleen kan via de unit zelf en de telefoon (en dus niet met de bediening op het stuur).
 

hemi24

Forumguru
Maar ondersteunt de Radical dergelijke functies ook?
Ik heb het idee dat dit niet het geval is namelijk…
 

EdK

Forumguru
Word je adressenboek wel in je unit geladen ?
Moet namelijk wel bij me Amundsen gebeuren om daarna met stuurbediening door me telefoon lijst heen te kunnen scrollen en dan de geselecteerde te bellen...
 
Bovenaan Onderaan