Bluetooth Carkit Skoda Fabia Greenline

icecube

Actief lid
Hallo,

ik heb momenteel een Skoda Fabia II met Parrot CK3100 carkit. Ik sta op het punt mijn Skoda Fabia in te ruilen voor een nieuwe (Greenline). Nou twijfel ik tussen de ingebouwde carkit en weer een Parrot. Ik heb een HTC Desire (Android 2.2) en met de Parrot weet ik zeker dat alles goed werkt (inclusief adresboek synchronisatie).

Mijn vraag is dus of er mensen zijn met een gefacelifte Skoda Fabia met ingebouwde bluetooth carkit in combinatie met Android toestellen.

Als de ingebouwde bluetooth carkit goed werkt gaat hier mijn voorkeur naar uit.
 
Ik ben in het bezit van een Skoda Fabia 1.2 TDI Greenline met full options.

Via de Amundson navigatiesysteem, kan ik mijn mobiele telefoon bediennen. Natuurlijk moet je wel bluethoot handsfree telefoonvebereiding hebben. Dit is affabriek te bestellen, echt ideaal. je kan tevens je telefoonboek bladeren, etc. In Maxidot kan je ook zien door wie je wordt gebeld. Erg handig, het is paar seconden werk om je telefoon te instellen.
 

woozie

Actief lid
icecube,


ik had precies dezelfde keuze..
ik heb bewust gekozen voor de carkit af-fabriek. die is mooi geintegreerd en ziet nergens aparte schermpjes of microfoontjes etc. alles wordt op het maxidot beeldschermpje weergegeven.

ik zal de ck3100 eens op marktplaats zetten :)

android zou nu goed moeten werken. ik heb echter geen android, maar een nokia.
Ik woon zelf in Hilversum. als dat bij je in de buurt is mag je wel eens komen proberen / kijken?
 
icecube,


ik had precies dezelfde keuze..
ik heb bewust gekozen voor de carkit af-fabriek. die is mooi geintegreerd en ziet nergens aparte schermpjes of microfoontjes etc. alles wordt op het maxidot beeldschermpje weergegeven.

Ik heb exact dezelfde keuze gemaakt maar ben nog in afwachting van.
Hoe is de kwaliteit van het bellen? Is de microfoon gevoelig? Is er veel last van ruis?

Waar zit die microfoon eigenlijk? (zal deze eventueel te verlengen zijn?)

Tnx voor jullie kennis!
 
@ Icecube:

Ik heb van mijn dealer begrepen dat alleen Nokia toestellen compatible zijn met het Bluetooth systeem van Skoda. Zelf heb ik het ook besteld maar nog geen ervaring met dit systeem. Het zal in ieder geval niet meer zo waardeloos zijn als het Parrot systeem.
 

woozie

Actief lid
eigenlijk geen idee waar de microfoon zit, volgens mij bij de binnenverlichting in het plafond. ik zal straks eens kijken :)

dat de carkit alleen met nokia werkt was in het verleden inderdaad een probleem.
de nieuwe versie van de carkit die nu geleverd zou hier echter geen probleem meer mee hebben en kan als het goed is ook android, i-phone, etc. aan.
(maar heb zelf een nokia en dus nog nooit geprobeerd)

ik ben zelf heel erg tevreden over de carkit. ik vind de kwaliteit van het geluid beter dan met de ck3100. Krijg vooral complimenten over het geluid van de 'andere kant', je komt bij de ander helder over.
en de bediening is helemaal top aangezien je dit doet met de knoppen op het stuur of op de hendel van de ruitenwisser. (en waarschijnlijk kan je dit ook doen op het navigatiesysteem als je deze af-fabriek erbij neemt)

ik zeg gewoon doen :)
 

vincefra

Actief lid

Huidige af fabriek ondersteunen niet enkel RSAP (wat hoofdzakelijk nokia is en een paar andere teostellen) maar ook HFP (het oude hands free protocol, door 95% van de andere fabrikanten als standaard aanvaard).

uw dealer weet dit niet, dus volgt zijn eiegen product evoluties niet op. Stel voor om andere dealer te zoeken ...
 
@ Woozie; Ook ik zou graag willen weten waar de microfoon zit. Zou je desnoods een foto willen maken?

Verder heb ook ik van de dealer begrepen (hiervoor heeft hij nog gebeld met, volgens mij, PON) dat bv een iPhone niet wil samen werken met het standaard ingebouwde module. Door een topic op dit forum heb ik de dealer gewezen op een andere optie via Cartronic. De laatst genoemde kan een originele module leveren waar een aanpassing in is gedaan, door de aanpassingen werkt de module niet meer via RSAP en kunnen alle telefoon een bluetooth verbinding opzetten.

De betreffende module heb ik via de dealer meebesteld en zal worden ingebouwd.

Mocht het verhaal van Woozie kloppen; heeft iemand hier al ervaring mee? Dat bv de iPhone wel werkt op een originele module af fabriek?? Heeft Woozie misschien een kennis met een iPhone?
 
@ Vincefra:

Nogal stellig gezegd, heb je hier zelf ook ervaringen mee? Zoals in mijn voorgaande bericht al aangegeven heeft "mijn" dealer ook gezegd dat bv een iPhone niet ondersteund zou worden, dit is bevestigd door een telefoontje aan de importeur.

We zullen dan ook op zoek moeten naar een andere importeur....
 

woozie

Actief lid
@ Favreleuba

bij het draadje 'uitustingsniveau' heb ik wat foto's van de leeslampjes geplaatst. daar zit ook een soort roostertje. ik denk dat dat de microfoon is.. maar zoals gezegd ga ik straks even echt zoeken.

wat betreft een kennis met een I-phone:
ik heb een heel forum met kennissen :)
ik heb de carkit, wie heeft de I-phone?
 
Ik heb een iPhone, maar de bluetooth verbinding gaat helaas niet van Oost naar West Nederland..... ;)

Thnx voor de verwijzing ik ga zo even kijken.

@ Vincefra:

Zojuist heb ik nog eens de proef op de som genomen en gebeld met cartronic, daar gaven ze aan dat jij nog wel eens gelijk kan hebben. Volgens de persoon die ik gesproken heb schijnen de 2011 modellen (geleverd vanaf juli 2010) wel met de iPhone samen gaan.... Lekker duidelijk allemaal, dit terwijl hij mij een paar weken geleden iets anders heeft verteld, mogelijk dat hij toen niet wist dat het om een nieuwe te leveren auto zou gaan of dat dit (de compatibiliteit) het geval zou zijn...?

Verder heb ik net de dealer ook even gebeld, heb toch graag duidelijk hoe en wat. Zou tenslotte zonde zijn dat het extra werk en geld zou gaan kosten. De dealer gaat het voor mij uitzoeken en komt erop terug.

Mocht er al iemand zijn met een 2011 model in combi met telefoonvoorbereiding af fabriek; zou je het met een iPhone kunnen testen en bevestigen?

En tot slot heb ik de dealer ook gevraagd waar de microfoon verstopt zit, zoals woozie al vermoede is dit inderdaad bij de binnenverlichting in het plafond.
 

NielsW

Lid
Hey icecube.

Heb je toevallig een foto van je huidige carkit?
Ik ben nog aan het twijfelen waar ik de carkit precies wil hebben.

Thnx,
 

Berry

Senior Member
Ik heb de fabrieks bleutooth tot nu toe weinig problemen,maar heb nu een Nokia X6 deze maakt wel verbinding maar wisselt geen gegevens uit.
dit toestel staat ook op de lijst van toestellen die niet werken met VAG.
 

icecube

Actief lid
@NielsW: Ik heb zo even geen foto bij de hand. De bedieningsmodule zit rechts boven op de middenconsole. Net onder de ventilatieroosters en rechts naast de bediening van de climatecontrol. Dit is dus een Fabia van voor de facelift.

@Woozie Ik begrijp dat jij dus een model 2011 hebt (na de facelift met radio swing)? Zo ja dan zou ik graag een keer komen testen. Ik moet volgende week dinsdag voor cursus naar Diemen. Dan kom ik er praktische langs. Als er iemand meer richting Apeldoorn woont zou dit uiteraard beter uitkomen.
 

woozie

Actief lid
is er iemand die de telefoonvoorbereiding heeft zonder de 'luxe' leeslampjes, handgrepen en spiegeltjes?

de microfoon zit volgens mij in hetzelfde geheel als de leeslampjes..
misschien dat dit een verklaring is dat sommige greenlines worden uitgeleverd met handgrepen en spiegeltjes en de leeslampjes??

@icecube -> PM
 

icecube

Actief lid
Gisteren bij woozie geweest om de carkit te testen in combinatie met een HTC Desire (Android 2.2). Was wel een duur bezoekje (53,50 parkeerbon in 5 minuten :icon_smile_dead: ).

Alles werkte gelukkig wel naar behoren dus was die 53,50 niet helemaal voor niets :1884:.

Telefoonboek synchronisatie werkte goed, koppeling was meteen goed gelegd en (dit hebben we niet getest) A2DP aka muziek streamen zou ook moeten werken. Mijn telefoon geeft in ieder geval ook aan dat je de audio van het toestel kan streamen naar de Fabia. iPhone heb ik niet kunnen testen maar ik vermoed dat deze ook goed zal werken.
 
@ icecube: Dat is goed nieuws! Het verhaal van cartronic zal dan moeten kloppen. Hopelijk is er nog iemand die het met een iPhone kan testen, extra zekerheid is nooit verkeerd....
 

FBrus

Nieuw lid
Gisteren bij woozie geweest om de carkit te testen in combinatie met een HTC Desire (Android 2.2). Was wel een duur bezoekje (53,50 parkeerbon in 5 minuten :icon_smile_dead: ).

Alles werkte gelukkig wel naar behoren dus was die 53,50 niet helemaal voor niets :1884:.

Telefoonboek synchronisatie werkte goed, koppeling was meteen goed gelegd en (dit hebben we niet getest) A2DP aka muziek streamen zou ook moeten werken. Mijn telefoon geeft in ieder geval ook aan dat je de audio van het toestel kan streamen naar de Fabia. iPhone heb ik niet kunnen testen maar ik vermoed dat deze ook goed zal werken.

Ik heb ook een HTC Desire maar krijg hem niet goed gekoppeld.
Zie:http://www.skodaforum.nl/board/show...etooth-HTC-Desire-niet-goed-gekoppeld-krijgen
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?
 
Bovenaan Onderaan