Bluetooth Carkit Octavia

GtW

Nieuw lid
Ik weet dat de vraag al eens eerder is gesteld, maar misschien wordt iemand nu getriggerd.

Heeft iemand ervaring met de Bluetooth carkit van Skoda die in de fabriek kan worden ingebouwd? Volgens de optielijst krijg is maxidot nodig waaruit ik concludeer dat adressenlijst e.d. via maxidot zichtbaar wordt.

Is deze optie beperkt tot bepaalde merken/modellen GSM-toestellen?

Dealers lijken niets te kunnen vertellen over deze optie.
 
Klopt, mijn dealer (Wolstad Tilburg) kan het ook niet met zekerheid zeggen. Ik vermoed inderdaad ook dat er telefoon-info via de maxidot komt.
 

sbm

Lid
Mijn dealer heeft mij verteld dat deze af fabriek bluetooth optie alleen geschikt is voor de Nokia 6310i en Siemens S55. Inmiddels redelijk gedateerde toestellen, maar toch...
 

sunnyboy

Senior Member
off topic
Wie weet heb ik straks mijn 6310i wel te koop als mijn abonnement per 1 november verlengd wordt. /forum/images/graemlins/wink.gif
 

GtW

Nieuw lid
Mijn dealer vertelde dat de 6310i en de Siemens inderdaad de modellen waren die in de oudere versie van de carkit pasten. In de huidige carkit worden nieuwere modellen ondersteund (oa.a. Nokia 6320). Echter, hij kon niet zeggen of dit ook voor de BT carkit gold.
 

johan

Nieuw lid
Weet iemand of de Ericsson 630 ook kan werken met de bluetooth carkit van de octavia?. Ik vind het namelijk raar, dat dit toestel afhankelijk is. BlueTooth is namelijk een standaard interface en andere losse bluetooth carkits via de reguliere winkels werken namelijk wel met alle merken.

Wist je trouwens dat bluetooth een nederlandse uitvinding is en is bedacht bij Ericsson.
 

Droopy

Actief lid
Verbinding maken lukt meestal nog wel, maar de profielen zijn het probleem samen met de extra functies. Het is allen jammer dat van de Skoda niet bekend is wat de originele fabrikant is van de BT set, dan wisten we een stuk meer
 

remo

Lid
Lang niet alle bluetooth carkits werken met alle telefoons, Nokia orgineel werkt bijvoorbeeld ook niet met alle merken, het voordeel van bijvoorbeeld een Parrot is dat je deze kan updaten voor nieuwe toestellen.
 

pbor

Nieuw lid
Ik heb zo'n af-fabriek bluetooth carkit en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Je hebt idd toegang tot het adressenboek vanaf je maxidot, tevens zie je hierop wie er belt (nummer+naam uit te telefoonboek). Daarnaast bevat de telefoonhouder de microfoon (tenminste volgens de dealer) en een button voor voice-commands (wat overigens ook erg leuk en verrassend goed werkt) en uiteraard kun je je toestel ermee opladen. Er zijn slechts een aantal toestellen mogelijk met de carkit, ik heb de lijst gehad maar inmiddels weggegooid, je kunt hem zo krijgen van je dealer lijkt mij. Het bevalt mij in elk geval super dat je je telefoon gewoon in je tas/jas kunt laten zitten en dat het toestel automatisch koppelt met de auto zodra je instapt/uitstapt en contact maakt. Ook tijdens een gesprek schakelt het prima over.
Qua kosten is de voorbereiding (wat ik dus had) niet zo duur (ik meen iets van 250 euro), daar komt wel nog de telefoonhouder (die op de houder geklikt wordt) bij a +/- 150 euro. Er was ook nog een telefoonbediening voor aan het stuur a 750 euro maar wat dit moet bieden is mij totaal onduidelijk, met de voorbereiding ben je volgens mij klaar. Ik ben er erg positief over, het is prima gemonteerd (geen draadjes of schroefjes of zo, gewoon goed stevig in de fabriek gemonteerd. Wat mij betreft een aanrader.
 

Erikje

Actief lid
hoe ziet dat eruit in je auto? Heb je wat foto's voor ons, dan kan ik het eventueel nog meebestellen.
 

Erikje

Actief lid
ok, dank voor de foto;s, ik begrijp dat de houder verplicht is? Kun jij die ook ergens andere plaasten, bijv. in de middenarmsteun? Het is BT dus het lijkt me dat er geen "kabels" lopen tussen de houder en de maxidot, toch?
 

pbor

Nieuw lid
Hoi Erik, klopt, er zijn helemaal geen kabels. Of hij ook in de middenarmsteun kan weet ik niet. Maar ik zie dat je ook in den bosch woont, als je wilt kun je wel komen kijken? Mail anders effe op mijn hotmail pbor1234@hotmail.com
 
Ik wil de Skoda BT Carkit ook laten inbouwen af-fabriek. Alleen wel zonder houder, weet niet of dat mogelijk is?

Daarnaast snap ik die €750 voor stuurbediening niet?

Volgens mij is het Maxidot scherm van €140 en Multifunctioneel stuurwiel (klein leder pakket verplicht!) van €355 voldoende toch? De Carkit zelf kost volgens de optielijst €350. Ik zal Niewkoop eens vragen of het ook zonder houder mag.
 

pbor

Nieuw lid
Ik heb de prijslijst er nog effe bijgepakt; multifunctioneel stuurwiel (radio) was 585 euro, multifunctioneel stuurwiel (radio + telefoon) was 955 euro. merk op dat dit beide inclusief boordcomputer met maxidot en klein leerpakket is. Dat verschil is mij dus niet duidelijk, bijna 400 euro voor telefoonbediening op het stuur terwijl dit met de standaard telefoonvoorbereiding (handsfree carkitvoorbereiding antenne, elektrische installatie, universele interface, microfoon en houden aan dashboard (a 350 euro)) feitelijk overbodig is (bediening via boordcomputer mogelijk).
Overigens Kazura; ik zie in de prijslijst dat je ook een handsfree carkitvoorbereiding (antenne + elektrische installatie) kunt laten inbouwen, standaard op elegance, 70 euro voor de classic. Maar wat je dan hebt? geen idee....
ik moet zeggen dat de houden mij (als bereider) niet in de weg zit, en wel handig om hem op te laden anders zit je weer te prutsen met die wokkels op de aansteker...
 

pbor

Nieuw lid
Overigens moet ik wel zeggen dat al die combinaties van assecoires het erg onoverzichtelijk maken wat bv een kleinleer-pakket nu eigenlijk kost. Je moet dus bv niet de prijs van de audience los gaan beoordelen want die is erg prijzig (bijna 1000 euro, absurd voor een radio/cd). Ik heb gewoon beredeneerd dat als je een auto koopt van 27500 euro (in mijn geval de elegance op diesel) dan neem ik de luxe-assecoires er gewoon bij van +/- 3000 euro. Ik vindt het persoonlijk erg jammer als je een grotere auto neemt zonder luxe... Maar goed dat is natuurlijk verschillend per consument, ik vindt bv pk's minder belangrijk dan het interieur zeg maar.
 
Net nog even gebeld met de dealer, en volgens hem werkt alleen de Nokia 6310i en de SL55 maar met de carkit.
Je zou ook geen nummerweergave hebben op het maxidot display...waarom wordt het dan wel als pakket verkocht ??? /forum/images/graemlins/smiley29.gif

Dealer die zich vergist, of ...
 

higgy

Forumguru
Waarom zijn we nu in TWEE draadjes bezig over bluetooth-carkits? Vrij zinloos.
Exciter: mag er op een van beide draadjes een slotje?
 
Bovenaan Onderaan