Blind Spot en uitparkeerhulp schakelen uit bij achteruit rijden

elsinga

Forumguru
Allen,

irritant... schakel ik de achteruit in (DSG7), dan krijg ik de melding dat Blind Spot en Uitparkeerhulp niet beschikbaar zijn. Niet raar, maar ze blijven uitgeschakeld nadat ik weer in Drive schakel. Dus moet ik ze elke keer wee handmatig inschakelen.

Herkent iemand dit en is hier een oplossing voor? OBD11 aanwezig, mocht ik daarmee iets kunnen regelen.
 

Antera

Donateur
Dit klinkt vreemd. Lijkt me niet logisch. Heb je dan een aanhanger of fietsendrager erop staan misschien wanneer je dit doet?
 

elsinga

Forumguru
Nee, niets er op. Wel op internet gevonden dat meer mensen dit hebben. Is specifiek naar de achteruit schakelen wat dit doet kennelijk. Een heel enkele keer krijg ik dat ook onderweg, maar dat is de standaard fout dat de sensoren het even niet goed genoeg doen of zo.
 

ElScorpione

Forumguru
Ik heb het ook met mijn Combi (handgeschakeld). Leek al twee keer of de auto zelf een ingreep deed. Ik ga er maar eens mee langs de dealer.
 

elsinga

Forumguru
Inmiddels blijft het bij mij gewoon werken, zonder dat er iets gedaan is. Kennelijk iets dat zichzelf ook kan oplossen.
 

Gbn

Actief lid
Ik ken het eigenlijk alleen als er een aanhanger aangekoppeld is.
Dan krijg ik 1x de melding in het scherm dat Blindspot/uitparkeerhulp niet gebruikt kan worden ivm een aanhanger (er wordt wel specifiek melding gemaakt van de aan hanger).
Maar uit is dan ook uit, tot je het handmatig weer inschakeld (zou makkelijker zijn geweest als de auto doorhad dat er geen aanhanger meer aangekoppeld was, en de boel weer aanzet)

Maar ik begrijp dat jij niet een specifieke melding krijgt dat er iets achter hangt, alleen dat het niet beschikbaar is.

Gerard
 

elsinga

Forumguru
Ik krijg die melding met een aanhanger nog steeds, maar Blind Spot en zo gaat niet spontaan meer uit bij achteruit rijden.
 
Bovenaan Onderaan