Blind spot en uitparkeerhulp nu niet beschikbaar

Ik heb bij mij Karoq uit 2018 de 7-polige stekker van de trekhaak om laten zetten naar een 13-polig. Ik heb er een aanhanger erachter gehad, en kreeg de melding dat de blind spot en uitparkeerhulp nu niet beschikbaar is. Logisch dat het niet werkt als er een aanhanger achter hangt. Maar nu de aanhanger er niet meer achter hangt blijft deze melding steeds terug komen, en wordt het systeem elke keer uitgezet als ik achteruit rij. Als ik ze gelijk weer activeer in het menu werkt het gewoon, tot de parkeersensoren weer geactiveerd worden dan krijg ik de melding blind spot en uitparkeerhulp nu niet beschikbaar weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
 

Bijlagen

  • 8312D236-2DFF-43B5-88D2-E7458A30201A.jpeg
    8312D236-2DFF-43B5-88D2-E7458A30201A.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 23

hemi24

Forumguru
Trek je de stekker eruit terwijl de motor (of contact) AAN staat?

Andere mogelijkheid: had de 7-polige stekkerdoos wellicht een microswitch voor de uitschakeling van de mistachterlichten?
 
Trek je de stekker eruit terwijl de motor (of contact) AAN staat?

Andere mogelijkheid: had de 7-polige stekkerdoos wellicht een microswitch voor de uitschakeling van de mistachterlichten?
Dat zou zomaar kunnen… ik weet niet of de 7-polige stekkerdoos een microswitch had
 

Antera

Donateur
Je moet een juiste trekhaakmodule nemen die geschikt is voor deze systemen. Zo niet dan gaat het boeltje in storing.
 

EdK

Forumguru
Wel ik denk dat je software wel goed was maar dat de monteur de instellingen niet goed had ingesteld wat wel vaker met trekhaken voorkomt bij de garage's...
Maar goed geeft niet, belangrijkst is dat jij nu een storingsvrije wagen hebt... :lezen:
 
Ja dat zou ook kunnen, ze hebben het weer 2 keer moeten doen met 2 verschillende laptops
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
En nu heb je een 13-polige stekker met de functionaliteit van een 7-polige?
Of hebben ze de module en het laatste stuk kabel ook aangepast naar die van een 13-polige?
 
En nu heb je een 13-polige stekker met de functionaliteit van een 7-polige?
Of hebben ze de module en het laatste stuk kabel ook aangepast naar die van een 13-polige?
ze hebben de kabel en module vervangen dus alle functies van een 13 polige stekker zitten erop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan