Blauw/geel oplichtend scherm en travel assist probleem.

rienmeeuwisse

Nieuw lid
Al een poos licht het dashboard van mijn Enyaq 80 af en toe fel blauw of geel op. Sinds deze week wordt ik helemaal gek van de melding en bijbehorende irritante piepjes van " travel assist momenteel niet beschikbaar". Bij vorst heb ik dat soms de eerste paar minuten. Maar nu bij mooi weer de gehele rit. Herkent iemand dit?
 

EdK

Forumguru
Ssttttt, niet te hard op roepen, je hebt meer opties gekregen dan andere leden zonder er extra voor te betalen.....
Dus knijp in je handen dat je dit er gratis bij hebt !

Maar even serieus, kijk eerst even in de meet en greet dit word door velen erg op prijs gesteld als je je daar even voorstelt.
En als je even de zoekfunctie gebruikt van het forum dan zul je zeker hierover al meerdere over horen klagen.
Maar volgens PON is het een product eigenschap en kunnen je zeker niet helpen al is Skoda er wel mee bezig en zal er binnenkort een update komen.
Alleen wanneer is uiteraard niet bekend !
Je kunt wel na het ondertekenen van een formulier diverse dingen uit laten zetten waarna je de toeters en bellen niet meer hoort maar de functies ook niet werken
 

rienmeeuwisse

Nieuw lid
Oke. Dank voor je reactie. 16 februari gaat de auto naar de dealer voor de up-date. Schijnt een dag te duren. Ik zal dan ook het probleem met travel assist aangeven.
 

rienmeeuwisse

Nieuw lid
16 februari is mijn Enyaq dus bij de dealer geweest voor de 3.0 up-date en alle verdere problemen. Na een dag kon ik de auto weer ophalen. Sindsdien is travel assist niet meer uitgevallen. Het dashboard display is ook niet meer fel geel of fel blauw opgelicht en het infotainment scherm is zelfs niet meer vast gelopen. Ik heb er wel een ander probleem bijgekregen (gratis). Na de up-date moet ik de auto opnieuw connecten, maar helaas, dat gaat dus niet. Ik krijg dan na het scannen van de QR code de melding. "Sorry, er is helaas iets misgegaan. U rijdt als gast. U kunt uw aanmelding op elk moment opnieuw starten". Nou, niet dus. Info lijn gebeld en die zeggen dat er een storing is geweest. Dat is eigenlijk het antwoord wat je altijd via de info lijn krijgt. Op hun verzoek en e-mail gestuurd naar Skoda. Nu op het antwoord wachten.

Naar aanleiding van de storingen krijg ik nog wel een nieuw stuur. Staat in back order. Kan dus nog wel een poosje duren.
 
Hmm nee.. is toch anders.
Maar: je moet online op de computer naar het skoda connect portal gaan; daar de auto verwijderen uit je garage. Pas daarna kun je hem opnieuw toevoegen. Voor het werk rijd ik een enyaq welke ook onlangs is voorzien van ME3.0.

Ook de App op de telefoon moet je even verwijderen en opnieuw installeren. Want uit en inloggen helpt niet op de telefoon. Dan daarna moet je hem kunnen koppelen.

Vergeet niet IN de auto met de shop app van het navi systeem de pakketen van remote access etc gratis te bestellen! Is van belang dat je het daar OOK doet en niet alleen bij het toevoegen van de auto in de garage van het portaal.


Edit;
Bij de Octavia moet je inderdaad met 2 sleutels hoofdgebruiker worden. Bij de enqay is die procedure anders; daar gaat het met de QR code enrolment.. iig heb je maar 1 sleutel nodig.. dat was vanaf begin al zo en met ME3.0 ook. Want ik kan bij de enyaq gewoon alles op afstand doen en ben gewoon eenmalig aangemeld.
 

Rallye

Forumguru
Bij de Golf moet je inderdaad ook beide sleutel erbij hebben om hoofdgebruiker te worden. Vreemd dat dat bij de Enyaq weer anders is.
 

rienmeeuwisse

Nieuw lid
Mijn enyaq is dus bij de dealer geweest. Stuur is een nieuwe voor besteld. Tot nu toe gelukkig geen problemen meer gehad met travel assist. Alles werkt nu perfect.
 
Bovenaan Onderaan