Bitje verkeerd?

RobPG

Lid
Hallo VAG-COM-ers,

Bij een VAG-dealer needle sweep en cornerlights (via mistlampen) laten activeren.
Corner-lights doen het echter alleen met draaien aan het stuur, niet met de knipperlichten (kennelijk fabrieksinstelling?). Geen punt, vind dat wel oke zo.
Gek genoeg gaan de mistlampen nu ook aan als ik de achteruit inschakel (heb een DSG-bak).
Hoort dat zo? Lijkt me nogal nutteloos. Of is er misschien een bitje verkeerd gezet?

grtn,
Rob

RobPG

Lid
allebei de euvel(tjes)?
bij anderen zie ik t anders wel werken met de knipperlichten, maar zoals gezegd is dat geen punt
die koppeling met achteruit rijden is maar raar dan

EdK

Forumguru
Lees net me antwoord aan je , en is niet echt kompleet

Cornerlights: Deze gaan aan bij stuuruitslag onder de 40 Km en bij zelfde snelheid gaan ze ook aan op knipper lichten !
Snelheid kan ook 30Km zijn hoor maar is een inschatting

Tevens gaan de beide cornerlights ( mistlampen) bij mij aan als ik me wagen in zijn achteruit zet ( handbak )

RobPG

Lid
Oke, helder, dat aangaan bij het achteruit rijden hoort er kennelijk bij.
Kan 't topic weer gesloten worden.

grtn,
Rob

Antera

Donateur
Dit kan je uitzetten met achteruitrijden aangezien dit geen nut heeft. Dit is in vagcom aan te passen vermoedelijk hebben ze niet wat verder gekeken of wisten ze het niet

adjego

Actief lid
Deze instelling staat vaak standaard actief, maar de bochtenverlichting staat dan uit. Als dan de bochtenverlichting geactiveerd wordt, gaat deze instelling meteen mee...;) Volgens mij is de gedachte erachter dat je dan bij het achteruit rijden geen lichtshow krijgt als je wat vaak aan het sturen bent.

RobPG

Lid
Bedankt heren voor de reacties. Het hoort er inderdaad dus bij. Zal het es aanzien, wellicht heeft het best z'n nut. Mooi dat het eventueel kan worden uitgeschakeld.

Grtn,
Rob

Witte Yeti

Actief lid
Deze instelling kan je waarschijnlijk op de volgende manier vinden:

[09 – Cent. Elect.]
[Coding - 07]
[Long Coding Helper] :Byte 26, bit 6 (Enabling Cornerlights with Reverse Gear active) 1
(1= Active 0 = Disabled)

Cordoba

Forumguru
Inschakelen mistlampen bij inschakelen achteruitversnelling heeft een reden: de mistlampen hebben een lichtbundel met een bredere 'kijkhoek', het idee hierachter is dat je bijvoorbeeld paaltjes naast de voorwielen eerder ziet bij het achteruit inparkeren. (dus bedoeld om parkeerschade, door het over het hoofd zien van paaltjes en andere obstakels te voorkomen)

john3010

Nieuw lid
Ik heb nog een vraag. Wanneer, ik bedoel bij welke stuuruitslag gaan de cornerlights (mistlampen) aan. Bij mij is het zo dat het stuur al voor de helft verdraaid moet zijn voor de lampen aan gaan (zonder dat je de richtingaanwijzer aangezet hebt). Met andere woorden de cornerlight gaan pas aan bij hele scherpe bochten. Wanneer je bv op een donkere landweg rijd met flauwe bochten werken de lampen niet je hebt ze dan eigenlijk het hardst nodig. Je ziet bij de polo en de golf de lampen wel aangaan bij flauwe bochten. Is dit een instelling of werkt dit gewoon zo bij de Skoda. Ik hoor graag hoe de lampen bij jullie werken.
Groet John

Antera

Donateur
Mag ik vragen hoe hard je dan rijd want er is volgens mij wel een snelheids limiet waarbij deze werken maar 100% zeker weet ik het niet. Maar een halve slag kan goed kloppen ja

john3010

Nieuw lid
Ik rij dan onder de 40 km/h. Wanneer ik de richtingaanwijzer (bij deze snelheid) aan doe dan gaan de cornerlampen wel aan. Oke een halve stuuruitslag klopt dus. Werkt het bij de volkswagens dan weer anders want daar zie je de cornerlampen wel al bij een geringe stuuruitslag (flauwe bocht) aan gaan.

Antera

Donateur
Ook bij vw werkt het zover mij bekend met 90 graden stuuruitslag weet je zeker dat het al niet aan staat als het knipperlicht werkt>Ook bij vw werkt het zover mij bekend met 90 graden stuuruitslag weet je zeker dat het al niet aan staat als het knipperlicht werkt. er word namelijk gebruik gemaakt van de zelf module's

john3010

Nieuw lid
Antere, dank je wel voor je antwoorden. Wanneer ik mijn knipperlicht aanzet gaat de cornerlamp aan ook al rij ik nog rechtdoor. Ook wanneer ik een bocht maak (stuuruitslag +90 graden) gaat de cornerlamp ook aan. Alle bochten waar de stuuruitslag minder is dan 90 graden werkt de cornerfunctie niet. Dus de functie werkt volgens specs. Ik dacht alleen te zien bij vw dat de cornerlampen ook gingen branden met flauwe bochten zonder dat zij de knipperlichten aangezet hadden. Dank je wel. Groet John

Bovenaan Onderaan