Binnenverlichting springt telkens aan

Drukkert

Senior Member
Tijdens het rijden springt vaak telkens de rechterkant (bijrijderskant) van de binnenverlichting aan. Soms 20 keer tijdens een rit, soms een week gewoon niet.

Hoop geprobeerd, tot aan een stevige klap op het paneel aan toe, maar dat blijkt niet te helpen.

Iemand hier ervaring mee?

GNe

Nieuw lid
Heb ongeveer hetzelfde gehad met Octavia. Diverse keren ging 's ochtends bij het starten de binnenverlichting (bestuurderskant) aan en weer langzaam uit. Dit duurde zelfs enkele uren (ook nadat de motor was uitgezet en de auto was afgesloten). Uiteindelijk is de volledige module van de binnenverlichting vervangen, sindsdien heeft zich dit niet meer voor gedaan.

Drukkert

Senior Member
Ok, dank.

Hier gaat de verlichting niet uit zichzelf uit. Ik kijk het nog even aan, anders maar even langs de dealer.

miroplu

Nieuw lid
Heel herkenbaar dit, bij mij is het altijd de bestuurderskant! Eerst dacht ik dat het gerelateerd was aan het gebruik van het panoramadak, echter gebeurd het ook wanneer je dat niet gebruikt.
Vandaag contact gehad met de dealer en het blijkt een bekend probleem te zijn.
Oplossing is het vervangen van de binnenverlichtingsmodule door een geheel nieuwe versie.

Afspraak voor vervanging is inmiddels gemaakt.

Drukkert

Senior Member
Mijn auto is nog binnen garantie, dus in mijn geval kost het sowieso niets.
Afspraak is ook hier gemaakt. Eind augustus(!) mag de auto naar de dealer.

Bovenaan Onderaan