Binnenspiegel hoger plaatsen ?

Eduardo

Forumguru
Hallo,

Vanwege chronische rugklachten heb ik in mijn Yeti een hoge zit nodig.
Daarmee heb ik nog wel eens dat ik om mijn binnenspiegel heen moet kijken.
Wie weet of er een mogelijkheid bestaat om de binnenspiegel hoger te monteren ?
Dan komt de spiegel wel op het "geribbelde" gedeelte aan de binnenkant vd voorruit.

Ik ben benieuwd.

Vr.groet,
Eduardo
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vrees dat de lijm daarop niet goed gaat hechten.
Misschien is het een optie om de spiegelvoet een kwartslag naar links of rechts te draaien? Dan zit de spiegel weliswaar niet meer in het midden, maar wel hoger. Mogelijk heb je er dan minder last van.
Maar controleer wel eerst, of een hogere positie niet resulteert in het tegen de bovenrand van de achterklep aankijken, dus onvoldoende ver achteruit kunnen kijken. 't Is uiteindelijk een kwestie van afwegen welk ongemak het zwaarste weegt.

In het uiterste geval: van "vroegâh" herinner ik mij speciale (Engelse?) "kijk-door-je-caravan-heen" spiegels in de vorm van een soort periscoop, buitenop te monteren: kijk je over je dak heen. :uitlachen: Geen porem natuurlijk - direct mee eens! - maar 't kán natuurlijk functioneel zijn...
 

Witte Yeti

Actief lid
Houdt er rekening mee dat in de voet van de spiegel een licht/regensensor zit. Als je de voet op het "geribbelde" gedeelte lijmt zal deze sensor niet goed meer werken.
 

veld94

Lid
Je kan ook overwegen de binnenspiegel geheel te verwijderen. Deze spiegel is namelijk niet verplicht wanneer je een linker en een rechter buitenspiegel bezit. Vele bestelauto's met een gesloten bagage ruimte , en alle vrachtauto's hebben ook geen binnenspiegel. Ik weet het, het zal even wennen zijn met je kijk-gedrag maar dat went vanzelf. Je kijkt dan in ieder geval niet meer tegen je spiegel aan als je in een straat van rechts het verkeer wilt waarnemen. Ook een optie is om je stoel iets te laten zakken, maar aangezien uw rugklachten, zal dat wel geen optie zijn. Succes met uw keuze.
 

Eduardo

Forumguru
Vandaag de oplossing voor de te lage binnenspiegel geregeld:
Voor een prikkie deze spiegel aangeschaft:

Binnenspiegel 152x54mm met zuignap

De spiegel zit er nu 2 weken op, ook in de bloedhete situatie van een paar weken terug.
Vanwege dat ik met dat mooie weer op de motor naar m'n werk ging heeft de Yeti dagen lang stil gestaan in de zon.
Spiegel is mooi blijven zitten.
Vervolgens de originele spiegel verwijderen dmv de voet van de spiegel een kwart slag linksom te draaien.
Nu een ideale hoge zithouding gevonden zonder een storende binnenspiegel in mijn gezichtsveld.
 

Witte Yeti

Actief lid
@ Eduardo, mooie oplossing voor je "buitenlandse" Yeti. Kan me voorstellen dat de hogere spiegel een hele verbetering is.
 
Bovenaan Onderaan