Binnenbekleding snel vuil

SkodaMan

Actief lid
Mijn O2 2.0 FSI aut heeft licht beige binnenbekleding gewoon omdat ik dat mooi vind. Ik heb altijd auto's gehad met lichte bekleding en tot nu toe ging dat goed. De VW's hadden een velours bekleding en dat spul kon je heel makkelijk schoonhouden. Zelfs een vlekje weghalen met wasbenzine is geen probleem.

De bekleding van de Skoda is zéér besmettelijk. Een vlekje weghalen veroorzaakt gelijk een kring. Grote vlakken zijn grauw en zien er niet meer uit. Ik heb al besloten de wagen bij een poetsbedrijf te laten reinigen en daarna te laten behandelen met een vuilafstotend middel. Iets van Scotch gebruiken ze daar voor. Heeft iemand een andere tip?

Ik heb ook overwogen om leren bekleding te laten plaatsen. Kost ca. EUR 1800 incl. BTW en dat is niet goedkoop. Wordt overigens heel veel gedaan bij nieuwe Lease wagens gedaan om extra bijtelling te voorkomen. Weet iemand een goed adresje?

SkodaMan

Actief lid
Bedankt, de website van ComfortCar ziet er goed uit. En wat mag dat dan kosten voor een O2?

Erikje

Actief lid
bij achteraf inbouw zo'n 2000 euro incl. btw , maar dat is als accessoire via de dealer. Ik zou ze direct bellen en proberen een betere prijs te maken. Voor die 2000 euro is bij mij ook de maatstoel bekleed, da's een hoop extra werk. Verder is de kleur van de bekleding van de deuren zwart met grijze stiksels, terwijl de stoelen lichtgrijs zijn. Er is dus van alles mogelijk. zie hier het resultaat: http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=101198964&size=l

Bovenaan Onderaan