Binnen ventilator problemen

Robert O

Nieuw lid
Met mijn skoda fabia 2 uit 2010, heb ik sinds kort problemen met de binnenventilator (aanjager zoals hij lijkt te heten).
Ik ben al veel tegengekomen dat dit bij de garage al snel 300 tot 400 euro kan kosten, dus ben zelf aan het kijken.

De ventilator doet in z'n geheel niks meer en daarom vermoed ik dat dit dan ook aan de ventilator motor ligt en niet aan de weerstand hiervan. Voor deze motor moet je geloof ik het gehele dashbord eruit halen.
De auto is voorzien van een climatronic

Iemand kennis/ervaring waar waarschijnlijk het probleem ligt?
bij voorbaat zeer bedankt


Met vriendelijke groeten,

Robert Oudhuis
 
Hoi Robert,

Helaas heb ik hetzelfde probleem gehad van mijn Fabia uit 2010. De ventilator deed het niet meer. Ik hem hem enkele keren zelf nog kunnen aandraaien. Dit deed ik door met mijn hand via de opening van het ventilatierooster onderaan het dashboard aan de bijrijderskant de ventilator aan te draaien. Dit kan uiteraard alleen als je de ventilatie voor de voeten openzet. Je kunt dan door het ventilatie gat de ventilator bereiken. Door hem handmatig te gaan draaien ging hij bij mij daarna weer aan. Dit was na een paar dagen echter weer voorbij. Open gegeven moment werkte dit helaas ook niet meer.

Er staat een how-to op dit forum van iemand die de achterkant van het handschoenenkastje eruit heeft gezaagd. In mijn auto was dat niet mogelijk omdat mijn handschoenenkastje er anders uitzag. Uiteindelijk hebben ze heel het dashboard eruit moeten halen. Je kunt eventueel zelf de ventilator online bestellen, en dan door een bedrijf laten vervangen. Dit heb ik ook gedaan en scheelt gelijk alweer wat geld.
 

Wouter1

Forumguru
En ik ben ook aan de beurt. Hoogst waarschijnlijk de ventilator kapot... Van mijn F2 GL, met climatcontrol. (2011/113000 km)
Een jaar storingsvrij rijden is weer niet gelukt...
Ik ga (proberen) de ventilator zelf (te) vervangen...:nailbiting:
 
Bovenaan Onderaan