Binnen: O2 Combi

Darkside

Forumguru
Vandaag opgehaald een Artic Green Octavia Combi 1.2 TSI Elegance Businessline met:
-DSG
-Sunset
-MDI
-Afneembare Trekhaak
-mObridge BT
-Ivory interieur

Eerste conclusie. Heerlijke auto. De 1.2 is heerlijk stil. De DSG doet het fantastisch. MDI met 320gb HD is een uitkomst. De mObridge doet het perfect. Alles (op SMS na) te bedienen via Maxidot en Columbus.
Xenon met AFS en static corner light (heb ik gevraagd of ze die even aan konden zetten) is erg mooi.
Vandaag even lopen spelen met de settings en dat zal nog wel even duren wil ik alles perfect hebben staan (hoe hard moet de PDC piepen, hoe luid spreekt de dame van het navi etc). Maar vandaag was een heerlijke dag. Zelfs de voicecontrol valt me niet tegen. Jammer dat het alleen in het engels kan. Maar uiteindelijk vind hij het adres perfect.
Jammer dat ik morgen weer moet werken. Zou nog wel een dagje vrij willen om te genieten.
Hoop van het weekend wat foto's te maken. En zodra er meer km's en rijervaring gemaakt zijn zal er ook een review komen.
 

EdK

Forumguru
Wat zal jij balen dat je je Astra niet meer hebt !!!

He gefeliciteerd met een echte Tsjechie's merk wagen !
Je gaat er zeker van genieten, en gaat alle astra rijders stiekum uitlachen !
 
Mooie wagen. Gefeliciteerd. Maar kan een 320 gb hhd ook op de MDI. Mij werd bij de dealer gezegd dat er alleen een usb stick op kon. Gaan we dan ook gelijk proberen als ie binnen is.
 

Darkside

Forumguru
Tnx alle. En ben idd blij met de overstap.

En ja je kan ook externe USB disk aansluiten. Mits ze USB 2.0 zijn en self powered.
Ik gebruik een 320GB WD Passport hiervoor. Echt heel makkelijk. Af en toe thuis even aan de computer en updaten met nieuwe CD's en dan weer in de auto. Hij pakt hem heel snel op. En gaat verder waar je gebleven bent. Enige jammere is dat je niet kunt zoeken (zoals je bij je Telefoon contacten bv wel kunt).
 

Darkside

Forumguru
Gisteravond even op de binnenweggetjes in de buurt gereden. Wat is xenon toch heerlijk. Alles goed verlicht (mag iets verder schijnen). Maar wel duidelijk. Bochten verlichting werkt ook goed.
En wat ik verrassend goed vind werken is de voice control (heb het systeem op engels gezet) En bijna alles is met de stem te bedienen. Adres in voeren kan helemaal handsfree. En ook mijn plaatsnaam opzoek is geen probleem. (blijft jammer dat dit niet in het nederlands beschikbaar is).
 

Falcon

Donateur
Hoe werkt dat eigenlijk Darkside? Moet je dan letter voor letter het adres zeggen? Kan je daar eens wat meer over vertellen?

Kun je ook zeggen "Alternative Route" wanneer er een file opduikt? :)
 

Darkside

Forumguru
Het werkt alleen in het Engels (je kan dus niet nederlands lullen). Maar het werkt wel goed vind ik. Ik werkt als volgt:
* Druk op de spraak toets (op de columbus of op het MFSW)
* zeg: Navigation (hij gaat dan naar navigatie modus, als hij daar al niet in stond)
* zeg: New Destination
De dame antwoord met : Do you wan to enter an adress or POI
* zeg: adress
De dame antwoord met: Do you want to enter a city or street
* zeg: City
De dame antwoord met: Please enter a city (oid)
* zeg: Schalkhaar (daar woon ik en is niet bepaald een engels klinkend woord)
De dame antwoord met: Do you mean. skalkhair (oid) en geeft een lijst weer met alternatieven. Voor deze lijst staan nummer (1-5)
Als Schalkhaar bv nummer 3 is:
*Zeg : Number 3 dan word schalkhaar geselecteerd
De dame antwoord met: Do you want to enter a street or start guidance
*Zeg: Street: En zeg dan bv Dorpstraat. (de selectie van straat gaat het zelfde als met plaatsnamen)
De dame antwoord met: Do you want to enter an house number or a crossing:
*Zeg: Number en spreek dan het huisnummer los in. dus 45 is 4 pauze en dan 5.
*Zeg. Start guidance en de route begint:

Echt geweldig. Zo kan je ook een stopover maken. Of een POI doen. Alsmede inzoomen en nog veel meer.

Omdat het systeem engels is worden niet alle worden meteen begrepen. Maar het werkt dus best goed (vind ik). En VAG zou er goed aan doen om dit ook in het Nederlands te ondersteunen.

Zo bedien ik ook mijn Telefoon. En als ik een naam roep (waar geen voicetag aan zit) probeerd hij deze ook te vinden (dit werkt niet zo soepel) Maar het is erg leuk om te zien.

PS als je voicetags aanmaakt voor je navigatie addressen (bv ouders).
Dan ben je nog sneller klaar.
Gewoon Navigation en dan Ouders roepen. En voila. bijna 100% handsfree navigatie bedienen.
 

Darkside

Forumguru
Als je geen problemen hebt met de engelse communicatie en route begeleiding (want dat is nu ook engels: Take next right in 400 meters). Dan is het misschien het overwegen waard.
 

Darkside

Forumguru
Ik had de static corner light laten activeren. maar ze doen het alleen als ik aan mijn stuur draai. En niet als ik mijn knipperlicht aan doe. volgens de handleiding moet het ook met je knipperlicht werken. Mits je motor draait, he niet harder als 40 rijdt en dim licht brandt. Ik voldoe hier aan maar ze doen het zo niet. Wel gaan beide lampen branden in zijn achteruit ( een teken dat corner actief is volgens de handleiding) Hebben meerdere mensen dit ? anders laat ik het zo. Of moet ik nog even langs de dealer
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb het sinds een paar dagen nu door Falcon laten activeren en het is erg leuk. Nu alleen nog de NL versie. Nog bedankt Falcon en Darkside.
Over een week heb ik ook "needle-sweep" en dan is het helemaal feest.:grin:
 

Darkside

Forumguru
@nomad. Is natuurlijk gewoon stom. In mijn opel kon ik het ook. Hoewel dat alleen voor de telefoon gold is er dus wel nederlandse ondersteuning En volgens mij kan je de met het RT4 navi van peugeot ook gewoon nederlands lullen en snapt ie het.
Dat het tijd kost en geld. Ok. Maar de Navi spreekt toch ook gewoon nederlands. Daarvoor is de markt dus niet te klein. Het zou gewoon geimplenteerd moeten worden mijn inziens
 
Bovenaan Onderaan