Bijvullen adblue

Gege

Lid
Hallo,

Ik kreeg gisteren voor de eerste keer melding dat binnen 2.000 km de Adblue dient bijgevuld te worden.

Dit is mijn eerste keer dat ik dit dien te doen.

Waar koop ik dit het beste (dealer ?) en hoe doe ik dat het beste ? Volledig vullen ?

Tips ?

Alvast bedankt !

G.
 

CDK

Forumguru
Is die bende niet uit te programmeren?

Soms wel. Maar dat moet je niet willen. Het is redelijk betrouwbare techniek en het verbruik van het goedje valt reuze mee en daardoor de operationele kosten ook. De milieuwinst is aanzienlijk, dus laten zitten zou ik zeggen. Een problemen veroorzakende en geldverslindende EGR klep afdoppen en wegprogrammeren daar kan ik me wel in vinden, maar in dit geval zou ik het laten zitten :jaja:
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Ja. Kijk eens in je dashboardkastje. Daarin ligt een boekje (je weet wel, zo'n uitgeprinte PDF). Lees dat eens door en dan met name het hoofdstuk wat geheel gewijd is aan AdBlue...
"AdBlue® en het bijvullen ervan"
Bestaan die boekjes nog :pieker::D;) Boekjes zijn echt verleden tijd
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Boekjes zijn echt verleden tijd
Of je nou een e-bike koopt, of een camera, je krijgt een heel dunne 'snelstartgids' en het belangrijkste daarin is de verwijzing naar de website waar je een pdf van 100 tot wel 500 kleine paginaatjes*) kunt downloaden. Maar dat is dan weer lang niet altijd een pdf met een aanklikbare index, dus je zit je wezenloos te scrollen.

*) En als ze die pdf dan ook nog op A4-formaat hadden gemaakt, dan had bv. de inhoud van die 500 pag. makkelijk op pakweg 125 pag. gepast, was het veel overzichtelijker van geworden.
Nou ja, dat zal dan de vooruitgang wel zijn... :nono:
 

hemi24

Forumguru
Tja, als je een (sl)opel had gehad, had je op het onstar knopje kunnen drukken...

Logisch nadenken hoeft anno 2017 niet meer :lezen:
 

ertromp

Forumguru
Of je nou een e-bike koopt, of een camera, je krijgt een heel dunne 'snelstartgids' en het belangrijkste daarin is de verwijzing naar de website waar je een pdf van 100 tot wel 500 kleine paginaatjes*) kunt downloaden. Maar dat is dan weer lang niet altijd een pdf met een aanklikbare index, dus je zit je wezenloos te scrollen.

*) En als ze die pdf dan ook nog op A4-formaat hadden gemaakt, dan had bv. de inhoud van die 500 pag. makkelijk op pakweg 125 pag. gepast, was het veel overzichtelijker van geworden.
Nou ja, dat zal dan de vooruitgang wel zijn... :nono:
We hebben het hier over de Superb 3 hoor
In de auto wereld worden de boekjes steeds minder
Red je maar met een app of koop een Dacia Duster :deuk:
En een beetje kerel zit aan de knoppen zonder boekjes;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt dit dat een TDI 190 met AdBlue geen EGR klep meer heeft? Ik vind hier op internet geen info over...
Dealer kan mij ook geen enkele folder of info geven over het TDI190 blok...
 

Havana

Forumguru
Euro 3 is de wervelklep (heeft VAG volgens mij nooit gebruikt, bijv. BMW en Volvo wel). Daarna kwam de EGR (euro 4). Die verving de wervelklep. Toen de DPF (euro 5). Die kwam bovenop de EGR. Ad-blue (euro 6) kwam daar weer overheen.

Het zijn allemaal "innovaties" waar vooral het garagebedrijf beter van wordt.
 
Bovenaan Onderaan