Bijtelling 2016

glasfluss

Donateur
Hallo allemaal,

ik vroeg mij af of iemand al ergens iets gehoord/gespot/gelezen heeft of er bij Skoda planned zijn om voor volgend jaar motoren aan te passen zo dat deze in de 21% regeling passen. Dan moet de CO2 uitstoot naar 106 g/km, dat schijnt niet onmogelijk...

Wellicht bestaat dit topic al - dan heb ik het niet kunnen vinden.

Ciao,
Sven

Joske

Forumguru
Dan moet de CO2 uitstoot naar 106 g/km, dat schijnt niet onmogelijk...

De ingenieurs zijn nèt volop bezig de nieuwe software in de modellen aan het laden sé....
loading.gif

:deuk: :deuk: :deuk:

superbia

Forumguru
De dealer gaf bij mijn aflevering dat de 190pk achter de schermen versie al in de 21% viel en de 150pk ook gaat lukken. Wellicht dat er een beperking op velgen komt, maar daar is de assecoire lijst voor! Gaan we de supernova's ook vaker zien, die vind ik echt prachtig. :jaja:

MacRembrandt

Forumguru
Toen ik bij de dealer kwam voor de Superb, heeft de verkoper mij een kopietje gegeven van de situatie per 1 januari 2016. Die is dus bekend.

Ik heb slechts de Combi gekregen, maar daarop staat het volgende:
- Geen wijzigingen voor benzine-versies (alles in 25%)
- 1.6 TDI gaat zowel handgeschakeld als automaat van 20 naar 21% (hand gaat van 109 naar 106 gr)
- 2.0TDI 150pk: handgeschakeld van 20 naar 21% (gaat van 109 naar 106 gr), automaat (DSG6) blijft 25%
- 2.0TDI 190pk: gaan in mijn sheet allemaal naar 25%. De handgeschakelde versie is nu 20%, maar blijft op 109gr.
Dit verschilt dus van wat @superbia aangeeft, maar kan zijn dat het ondertussen alweer veranderd is (mijn kopietje is van eind augustus)

Feo

Actief lid
de dealer heeft mij inderdaad hetzelfde bevestigd, ze gaan er "op de een of andere manier" voor zorgen dat de diesel 1.6 in de 21% gaat vallen. Het overzichtje van @MacRembrandt is een welkome aanvulling, maakt het een stuk completer.

MrEdge_

Forumguru
De 110KW TDI wordt overigens een B label. Misschien handig om te weten voor de mensen die (net als ik) vanuit hun werkgever gestimuleerd worden om A labels te leasen...

Bovenaan Onderaan