Bijrijdersstoel verwijderen

Meurtz

Lid
Hi collega beer-rijders.

Ik ben, in al mijn slimheid, vergeten om een wegklapbare bijrijderstoel te bestellen.
Nu ga ik verhuizen en die ruimte heb ik hard nodig.
Is het mogelijk om die stoel eruit te halen, heeft iemand daar ervaring mee ?

groet !

Maarten
 

Yeti2015

Forumguru
Moet niet zo moeilijk zijn.
De stekkers los en dan zit de stoel waarschijnlijk met 4 bouten aan de bodem vast.
Je krijgt alleen een airbag storing omdat de stoel airbag word losgekoppeld.
dus naderhand iemand met VCDS zoeken om je storing te verwijderen.
 

CDK

Forumguru
Daar hebben ze toch speciale verhuisbedrijven voor? :lezen::pieker:
Zo heb ik dat tenminste gedaan, in 1 dag alles laten inpakken en verhuizen en op z'n plaats laten zetten en de volgende dag zelf de dozen uitgepakt..... Het is soms zo makkelijk :D
Mocht dat geen optie en je de trekhaak ook vergeten bent aan te vinken bij het bestellen..., dan inderdaad zoals @Yeti2015 zegt :jaja:
 

Meurtz

Lid
Even een stukje feedback.
Het is inderdaad eenvoudig om de stoel te verwijderen.
4 bouten (parker/inbus) waar je goed bij kunt.
Wel eerst even 3 connectoren losmaken die rechts voor onder de stoel zitten.
als de stoel eruit is krijg je wel een zij-airbag melding en dat je een maar een beperkte noodoproep kan doen.
Daar zit direct ook de catch : deze melding gaat niet weg als de stoel weer netjes teruggezet is.
De auto moet toch binnen 1000 km voor een beurt, dus is dat niet zo'n probleem. Wel als je nog dik 20.000 km moet.
Even op zoek dus naar het service menu.
 

Sk_Hans

Forumguru
Is de stoel ook los te maken en dan een stukje te kantelen, zonder hem eruit te halen? Of zijn de kabels van de airbag daar te kort voor?

Ik zou eventueel wel de opbergvakken/lades onder de stoelen willen monteren, als ik dat zelf kan doen. Maar ik heb geen zin in foutmeldingen etc waar je dan weer mee naar de dealer moet.
 

Ronnie

Forumguru
Tip:

Om airbag-storingsmeldingen in het vervolg te voorkomen kun je (voor het verwijderen van de foutmelding)
een weerstandje van 0.8-1,2 ohm plaatsen over de plus en de min van de onderbroken airbag stekker.
Dit is volkomen veilig te doen, het gebeurt immers ook als je een airbag uitschakelt met een sleutelschakelaar.
 
Bovenaan Onderaan