Bijrijders raam werkt niet meer 'Automatisch'

DeNnZ

Forumguru
Hai allen!

Sinds enige tijd wil het raam van onze OIII aan de bijrijders zijde niet meer 'automatisch' zakken of omhoog.
Hiermee bedoel ik de functie dat als je de raamschakelaar na de eerste positie doorduwt, het raam dan automatisch helemaal naar beneden of omhoog gaat zonder dat je de knop ingedrukt hoeft te houden.

Het werkt zowel op de bestuurdersknoppen, als op de knop op het bijrijdersportier niet.
Bij alle overige ramen werkt alles wel naar behoren.

Inmiddels heb ik in de settings "Openen & sluiten" naar fabrieksinstellingen gezet, helaas zonder resultaat.

Heeft hier iemand nog een idee wat er loos kan zijn?


Thanks!
 

turboturbo

Forumguru
Ik had dit probleem dan weer net níet, @Hakar ;)
@DeNnZ heb je na reset fabrieksinstellingen wel de ramen opnieuw ingeleerd?
Dit doe je door bij de eind stand (bij helemaal dicht) en mogelijk ook nog bij de stand helemaal naar beneden, het knopje van de raam bediening nog 3-5 sec ingedrukt te houden. Daarmee programmeer je de 'eindstanden' van het raam in.
 

Hakar

Donateur
Ow, ik had in gedachten dat bij jou @turboturbo een raam ook niet meer werkte zoals het hoort.
En met die verrotte verbinding in mijn achterhoofd dacht ik aan jouw draadje.
 

EdK

Forumguru
@DeNnZ even inleren zoals turbo al vertelde dus met de hand naar beneden sturen en als hij in laagste stand is dan knop nog even vast houden, daarna naar boven sturen en ook weer in hoogste stand knop vasthouden voor een 3 a 5 sec.

En @Hakar hetzelfde als jij hebt is ook bij mijn Fab3, maar dit heeft met de comfort module te maken....
En is ook niet met VCDS bv in te stellen, gewoon een verkeerde bezuiniging van Skoda.
 
Bovenaan Onderaan