Bijplaatsen extra Sirene en/of plaatsen GSM notificatie bij alarm

ByeByePeugeot

Actief lid
Het verleden heeft uitgewezen dat niemand uit mijn buurt inclusief mijzelf het geweldige geluid van de af-fabriek klasse 3 alarm heeft mogen horen tijdens de inbraak.

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een extra sirene? Kan zijn dat dit wettelijk niet toegestaan is maar hoe meer herrie hoe beter.

Nog beter lijkt mij een melding op mijn telefoon als het alarm afgaat. Hiervoor zijn legio oplossingen beschikbaar echter heb ik het flauwe vermoeden dat zo'n systeem niet direct op de CAN-Bus kan worden aangesloten en dat ik straks met twee van de kastjes rondloop. Belangrijk is dat alle functionaliteit behouden blijft, kessy, achterklep automatisch etc.

Iemand ervaring hiermee?
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Gezien het aantal lezers zal ik de antwoorden van de inbouwer even uitschrijven, dure grapjes trouwens..

Er kan gekozen worden om een extra sirene op het bestaande systeem te koppelen. helaas heeft dit niet zo gek veel zin omdat het geluid anders wordt maar niet harder.
Verder zou het gezien het openknippen van de deur en het doorknippen van de kabelboom toch nutteloos zijn.

Een tweede alarm bij plaatsen zou een goede optie zijn, het alarm zal altijd afgaan want, het zit niet op de kabelboom en het heeft een apart sirene. 400 - 800 euro

Track and Trace systeem, wordt gekoppeld aan het af-fabriek alarm en bij doorknippen wordt deze ook buitenwerking gesteld. Zou dus op het aftermarket alarm moeten.
Kosten 700 euro en jaarlijks 300 euro. Opgeteld ben je dus tussen de 1400 en 1800 euro kwijt.

GSM notificatie was ook mogelijk maar dan moet je dus ook weer een aftermarket alarm laten inbouwen.

VAG faalt in dit geval dus op twee punten, simpele doorknipmogelijkheid van de kabelboom en het vier schoefjes systeem van de Columbus. Hulde aan VAG.
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Kan je de schroeven in de columbus niet vervangen door anti-diefstal schroefjes? of zou dit alleen resulteren in een gesloopt dashboard...
 
Bovenaan Onderaan