Bijna traantje weg gepinkt...

Monte Deppy

Forumguru
Goedenacht allen,

Gisternacht, na een avond en nacht van noeste arbeid, kwam ik bij mijn schitterende bolide aangelopen. Plusje van die nacht was dat hij er nog stond.
Nog immer de skoda fabia 3.

Na enige moeite mijn corpulente lijf weer in de wagen gepropt. Compleet gebroken van die inspanningen maak ik het mij gemakkelijk. Riempje om, Netflix laden en popcorn erbij.

Na wat driftig om mij heen getuurd te hebben, blijken de ramen verzadigd te zijn van wat druppelkes regen waardoor ik genoodzaakt was de ramen kortstondig te ontdoen van zijn metalen behuizing (ofwel beide ramen laten zakken van de voorportieren).

Welnu het moraal van dit verhaal. Maakt u zich niet druk, het wordt nog langer.

Linker portier raam weer omhoog, sofar so good.
Maar dan, rechterportier raam weer.... gadverdamme wat is dit nu!

Even terugkoppelen naar de eerste alinea, die van noeste arbeid, even in gedachte houden dus!

Wat is nu het geval, de raamschakelaar voor passagiers zijde is STUK!
Lijkt wel of er een veertje weg is, want ik kan hem op en neer laten flapperen.

Ja en nu!!?

Dan zouden jullie je voor kunnen stellen, door het empatisch vermogen waar jullie zonder twijfel over beschikken dat ik enige tijd (lees circa 12 seconde) in dikke paniek in de stoel zat, toch?:tongue:

In die 12 seconde dacht ik, owww bah, met raam open naar huis rijden en dan thuis gekomen een vuilniszak pakken en raam dicht plakken.

Na die totale paniek en uiterst stressige momenten kwam ik met een geniaal plan! Ik heb gewoon de schakelaar gebruikt wie zich op wonderbaarlijke wijze zich opeens in de passagiersdeur openbaarde!

Is allemaal echt gebeurd, mochten mensen dit in twijfel willen trekken.

Volgende dag even gezocht op internet voor nieuwe module.
Ik heb er één gevonden, 2e hands.
Wil eigenlijk gewoon één nieuwe.

Buiten het feit dat ik er bij de dealer waarschijnlijk wel één kan bestellen, is mijn vraag of iemand een idee heeft of een adres waar ik dit onderdeel zou kunnen bestellen?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240214_034533_Chrome.jpg
    Screenshot_20240214_034533_Chrome.jpg
    135,7 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
mooi verhaal :giggle: minder mooi dat er iets kapot is natuurlijk. zou eerst maar eens nakijken of 1 losse schakelaar wel mogelijk is, kan best zijn dat het een module waar beide schakelaars op een printje zitten bijvoorbeeld.
 

Pindasaus

Forumguru
 

Tees

Donateur
Die schakelaars kosten bij de dealer zo'n €35 (aldus ETKA) en dat komt aardig overeen met de prijs van Skoda-parts. Alleen is de dealer vaak wel ergens in de buurt te vinden en zijn de verzendkosten uit Tsjechië (daar zit Skoda-parts) vrij hoog.
 

EdK

Forumguru
Tsja moet je de tekst lezen die er boven staat waar ik op reageer....
Maar vermoed dat je hem niet gaat begrijpen , en is ook niet uit te leggen !
Dus leg je er maar bij neer deze keer....... :koffie:
 
Bovenaan Onderaan